اخبار برگزیده

کد خبر:279387
پ
چین
چین:

آمریکا تحریک کننده اصلی جنگ در اوکراین است

سفیر چین در مسکو آمریکا را “تحریک کننده اصلی” جنگ در اوکراین دانست و گفت واشنگتن به دنبال “خرد کردن” روسیه است.

سفیر چین در مسکو آمریکا را “تحریک کننده اصلی” جنگ در اوکراین دانست و گفت واشنگتن به دنبال “خرد کردن” روسیه است.

 

*** آمریکا تحریک کننده اصلی جنگ در اوکراین است

 

به گزارش صنعت پرس به نقل از منتخبین، ژانگ هانهویی گفت که آمریکا با گسترش مکرر ائتلاف ناتو و حمایت از نیروهایی که به دنبال همسویی اوکراین با اتحادیه اروپا به جای مسکو بودند، سعی کرد روسیه را به حاشیه بکشاند. 

 

وی ادامه داد:

واشنگتن به عنوان آغازگر و تحریک کننده اصلی بحران اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های همه جانبه و بی‌سابقه علیه روسیه، به تامین تسلیحات و ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین ادامه می‌دهد. 

 

سفیر چین اضافه کرد:

هدف نهایی آمریکا خرد کردن روسیه از طریق یک جنگ طولانی مدت و چوب تحریم‌ها است. 

 

ژانگ از سفر هفته گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان انتقاد کرد و گفت که واشنگتن در تلاش است تا تاکتیک‌های مشابهی را در اوکراین و تایوان برای احیای ذهنیت جنگ سرد، کنترل چین و روسیه و برانگیختن رقابت و تقابل قدرت‌های بزرگ»، به کار گیرد. 

 

سخنگوی موقت پنتاگون تایید کرد که کشورش بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری دیگری برای اوکراین ارسال می‌کند. 

“تاد بریسیل” سخنگوی موقت پنتاگون آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی افزود: بسته یک میلیارد دلاری امنیتی که به اوکراین ارائه خواهد کرد که بزرگترین بسته امنیتی برای این کشور و شامل مهمات برای سلاح‌های دوربرد و خودروهای زرهی پزشکی است. 

این بسته تسلیحاتی، ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به اوکراین را از زمان آغاز جنگ در این کشور در ۲۴ فوریه را به ۸.۸ میلیارد دلار می‌رساند. 

 

دولت جو بایدن در حالیکه آمریکایی‌ها با بحران‌های مختلف اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، از سویی با ارسال تجهیزات نظامی بر آتش این جنگ همچنان می‌دمد و از سوی دیگر خواستار پایان این بحران از سوی روسیه است. 

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، این کمک‌های نظامی مجموعه سامانه‌های موشکی هیمارس اوکراین را به ۱۶ سامانه افزایش می‌دهد و ۵۸۰ سامانه «فونیکس گوست» دیگر را به خط مقدم درگیری‌ها در اوکراین ارسال می‌کند.  

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد. 

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

 

 

انتهای پیام///

منبع
منتخبین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − شش =

کلید مقابل را فعال کنید