اخبار برگزیده

کد خبر:278182
پ
سیدمیرهاشم موسوی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

افزایش ۶ برابری جمعیت تحت پوشش بیمه‌‌های اجتماعی/ افزایش دوباره حقوق کارمندان در دستور بررسی قرار گرفت

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش ۶ برابری جمعیت تحت پوشش بیمه‌‌های اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب خبر داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش ۶ برابری جمعیت تحت پوشش بیمه‌‌های اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب خبر داد.

 

*** افزایش ۶ برابری جمعیت تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی

 

به گزارش صنعت پرس، سیدمیرهاشم موسوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص گسترش و تعمیم پوشش بیمه دانشجویی در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی، اظهارکرد:

آرمان اصلی انقلاب اسلامی، تحقق عدالت، امنیت و آسایش است و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی این امر می‌تواند این عدالت اجتماعی و آرامش را برای آینده آحاد جامعه فراهم کند.

امروز، پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران، جمعیت تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب ۶ برابر شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد:

قبل از انقلاب اسلامی، این جمعیت تحت پوشش ۶ میلیون نفر و امروز این رقم به بیش از ۴۴ میلیون نفر رسیده است.

در حقیقت از ٧٠ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی، ۵٣ درصد توسط سازمان تأمین اجتماعی و ١٧ درصد به همت دیگر صندوق‌های بیمه‌گر پوشش داده می‌شوند.

 

*** پوشش ٣٠ درصد از جمعیت باقیمانده کشور

 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این سازمان پوشش ٣٠ درصد از جمعیت باقیمانده کشور ذیل این بیمه‌های اجتماعی است، گفت:

امروز، باتوجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می‌رود، بقیه دانشجویان سراسر کشور نیز تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار بگیرند.

دانشجویان باید بتوانند از عمر فعال در دوران دانشجویی به‌منظور آرامش و آسایش در آینده نیز استفاده کنند.

 

وی در ادامه افزود:

در حال حاضر نزدیک به ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر دانشجو در سراسر کشور تحصیل می‌کنند و فقط ٢۵ هزار دانشجو از فرصت برقراری بیمه مربوط به دانشجویان استفاده کرده‌اند، باید از تعامل با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تقویت و گسترش اطلاع‌رسانی در این زمینه استفاده کرده و تمامی محصلان از این مزیت بهره ببرند.

 

*** تمامی فرایندها به صورت غیر حضوری انجام می شود

 

هاشمی در ادامه تاکید کرد:

تمامی فرایندهای مربوط به برقراری این بیمه نیز به صورت غیرحضوری انجام شده و باتوجه به تفاهم‌نامه همکاری امروز میان سازمان تأمین اجتماعی و امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می‌رود که بتوان به شکل استانی هم تعامل دانشگاه‌ها با ادارات کل استانی را فراهم کرد.

 

به گزارش صنعت پرس، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان، عنوان کرد:

آحاد جامعه باید بتوانند تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته و تسهیل‌گری در این رابطه به‌عنوان یکی از مولفه‌های اساسی فراهم باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − شانزده =

کلید مقابل را فعال کنید