اخبار برگزیده

کد خبر:278062
پ
نتیجه
صنعت پرس گزارش می‌دهد:

نتیجه عجیب یک آزمایش علمی درباره آلوده‌ بودن کابین خودرو

نتیجه یک آزمایش علمی نشان می دهد فضای درون کابین خودرو بسیار آلوده‌تر از فضای سرویس بهداشتی است.

نتیجه یک آزمایش علمی نشان می دهد فضای درون کابین خودرو بسیار آلوده‌تر از فضای سرویس بهداشتی است.

 

*** نتیجه عجیب یک آزمایش علمی درباره آلوده‌ بودن کابین خودرو

 

به گزارش صنعت پرس، آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که با خیال راحت روی صندلی خودرو تکیه می‌دهید و خوراکی نوش جان می‌کنید؟

بد نیست بدانید که طبق تحقیقات انجام‌شده، فضای درون کابین خودرو بسیار آلوده‌تر از فضای توالت است!

محققان دانشکده علوم زیستی دانشگاه استون به سفارش Scrap Car Comparison به مقایسه فضای درون کابین خودرو و محیط توالت پرداخته‌اند. این تحقیقات روی پنج خودرو با حداقل عمر دو سال و دو واحد دستشویی عمومی انجام شده است.

مقایسه نمونه‌ها و نتایج آزمایشی به یک واقعیت عجیب و در عین حال چندش‌آور اشاره می‌کند! میزان باکتری‌های مدفوع در کابین خودرو بیشتر از محیط توالت است و کابین آلوده‌تر از محیط توالت است.

جالب اینکه سطح آلودگی در صندوق‌عقب به اوج می‌رسد، درست همان‌جا که پلاستیک‌های خرید را با خیال راحت درون آن جاسازی می‌کنیم!

طبق گزارش نهایی، صندوق‌عقب دارای بیش از ۱۴۲۵ باکتری مختلف است و به همین خاطر «کثیف‌ترین» بخش خودرو به حساب می‌آید.

صندلی راننده با ۶۴۹ نوع باکتری مدال نقره کثیف‌ترین بخش ماشین را از آن خود می‌کند. سپس دسته دنده (با ۴۰۷ نوع باکتری)، صندلی عقب (با ۳۲۳ نوع باکتری) و در نهایت داشبورد (۳۱۷ نوع باکتری) در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند.

با اینکه دست راننده دائما با فرمان ماشین در تماس است، ولی این قسمت جزو تمیزترین بخش‌های خودرو محسوب می‌شود.

ظاهرا دلیل این امر، استفاده گاه و بی گاه از الکل و موارد ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن دست‌ها است که به نوبه خود باعث تمیز شدن فرمان خودرو نیز می‌شود (البته تا زمانی که کرونا ادامه داشته باشد).

هر چه عمر خودرو بیشتر باشد، میزان کثیف بودن و آلودگی آن نیز بیشتر است. به همین خاطر توصیه می‌شود به غیر از ظاهر، هر از گاهی به فکر پاکیزگی درون کابین نیز باشیم، چراکه محیط آلوده به طور اجتناب‌ناپذیری خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + نوزده =

کلید مقابل را فعال کنید