اخبار برگزیده

کد خبر:278065
پ
مجوز
رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد:

آخرین مهلت سازمان‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد آخرین مهلت سازمان‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها را ۱۸ اسفند اعلام کرد.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد آخرین مهلت سازمان‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها را ۱۸ اسفند اعلام کرد.

 

*** لزوم صدور مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی

 

به گزارش صنعت پرس، امیر سیاح در خصوص صدور مجوز کسب و کار از متقاضیان، اظهار کرد:

براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از ۱۸ اسفند دیگر هیچ دستگاهی اجازه ندارد برای صدور مجوز کسب و کار از متقاضیان بخواهد که به صورت حضوری مراجعه کنند.

 

وی در ادامه، افزود:

دستگاه‌های مختلف حداکثر تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ فرصت دارند تا به درگاه ملی مجوز‌ها ملحق شود و برای صدور مجوز‌های کسب و کار استعلامات را به صورت الکترونیک انجام دهند.

هرکسی در هر نقطه از کشور اگر بخواهد کسب و کاری را راه اندازی کند می‌تواند از طریق درگاه ملی مجوزها، هم شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مشاهده کند و هم درخواست خود را به صورت الکترونیک ثبت کند تا طی زمان مشخص شده مجوزش صادر شود.

 

*** روند صدور مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی

 

به گزارش صنعت پرس، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد در پایان، بیان کرد:

درگاه ملی مجوز‌ها باعث شفافیت در صدور مجوز می‌شود و از طرفی زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز در این درگاه مشخص شده است، متقاضیان از طریق این درگاه به درگاه‌های تخصصی هر یک از دستگاه‌ها هدایت می‌شوند تا مدارک لازم را برای دستگاه مورد نظر به صورت الکترونیک ارسال کنند.

برخی از مجوز‌ها هم به صورت اعلانی صادر خواهد شد یعنی متقاضی به محض ثبت درخواست احراز هویت می‌شود و مشخص می‌کند که کسب و کارش را در چه نقطه‌ای بنا خواهد کرد، در همان لحظه یک بررسی هوشمند انجام می‌شود و چنانچه فرد شرایط اولیه را داشته باشد مجوز او به صورت آنی صادر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

کلید مقابل را فعال کنید