اخبار برگزیده

کد خبر:623
پ
۲۵۱۷۹۵۱
کره شمالی:

آمریکا را از روی زمین محو می‌کنیم

یک مقام بلندپایه نظامی کره شمالی نسبت به تداوم اقدامات تحریک آمیز واشنگتن علیه کشورش واکنش نشان داد و اعلام کرد: آمریکا را از روی زمین محو می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که «پارک یونگ شیک» (Pak Yong-sik) وزیر نیروهای مسلح کره شمالی در […]

یک مقام بلندپایه نظامی کره شمالی نسبت به تداوم اقدامات تحریک آمیز واشنگتن علیه کشورش واکنش نشان داد و اعلام کرد: آمریکا را از روی زمین محو می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که «پارک یونگ شیک» (Pak Yong-sik) وزیر نیروهای مسلح کره شمالی در سخنرانی خود در آستانه ۶۴ مین سالگرد پایان جنگ کره به آمریکا هشدار داده است.

«پارک یونگ شیک» به آمریکا اخطار داد که اگر واشنگتن به دنبال کردن تئوری وارد کردن ضربه پیشگیرانه ادامه داده و به قدرت پیونگ یانگ اعتنا نکند، خود مورد حمله هسته ای پیشگیرانه ناگهانی و بدون اعلام قبلی قرار گرفته و از صحنه زمین محو خواهد شد.

لازم به ذکر است، منابع نظامی کره جنوبی صبح روز سه شنبه ۱۳ تیرماه سال جاری میلادی از آزمایش یک فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این موشک از منطقه «بانیونگ» در شمال استان «پیون گان» به سمت دریای ژاپن شلیک شده بود.

در همین حال «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در آن زمان نشست شورای امنیت ملی این کشور به منظور بررسی آزمایش موشکی کره شمالی را خواستار شد.

آزمایش موشکی کره شمالی چند روز پس از دیدار روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا صورت گرفت.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پس از اقدام اخیر کره شمالی به انجام آزمایش موشکی، در پیامی توئیتری نوشته بود: دشوار بتوان باور کرد که کره جنوبی و ژاپن بیش از این تاب تحمل این مسئله را داشته باشند. شاید چین (این بار) بخواهد اقدام اساسی انجام داده و به این موضوع بی معنی یک بار برای همیشه پایان دهد.

شایان ذکر است پس از چندین آزمایش موشکی کره شمالی در واکنش به اقدامات تحریک آمیز آمریکا به ویژه در شبه جزیره کره، شورای امنیت سازمان ملل متحد، بامداد روز شنبه ۱۳ خرداد ماه سال جاری با تصویب قطعنامه‌ ای، تحریم‌ ها علیه این کشور را گسترش داد.

بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا این اولین قطعنامه‌ای بود که با موافقت واشنگتن در شورای امنیت به تصویب می‌ رسد.

دولت ترامپ، چین را نیز برای اتخاذ سیاست‌ هایی جهت آنچه واشنگتن مهار کره شمالی توصیف می کند، تحت فشار قرار داده است.

واشنگتن هشدار داده در صورتی که پیونگ یانگ توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای خود را ادامه بدهد، همه گزینه‌ها علیه این کشور روی میز است.

اضافه کردن نام اشخاص و شرکت‌ها به فهرست سیاه سازمان ملل که باعث ایجاد محدودیت‌هایی مانند منع سفر و توقیف دارایی‌ها می‌شود حداقل اقدام مورد انتظار از شورای امنیت بعد از پنج هفته مذاکره میان واشنگتن و پکن بود.

قطعنامه جدید که حدود یک ماه پیش به اتفاق آرا به تصویب رسید، چهار شرکت و ۱۴ شخص را هدف تحریم‌های جدید قرار می‌دهد. فرمانده عملیات جاسوسی برون‌مرزی پیونگ‌یانگ از جمله کسانی است که تحریم شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا هم روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه تحریم هایی علیه ۹ شرکت و نهاد دولتی و سه شخص حقیقی به دلیل ارتباط با برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی اعمال کرده بود.

تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا علاوه بر افراد و شرکت های کره شمالی همچنین شامل دو شرکت روسی و یک شهروند این کشور نیز می شود.

در همین راستا، در ماه های گذشته و همزمان با اعلام خبر اعزام ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به بخش غربی اقیانوس آرام در مجاورت شبه جزیره کره، رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر تجاوز آمریکا، این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد.

کره شمالی اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز با شلیک چند فروند موشک بالستیک به آزمایش موشکی جدیدی اقدام کرده بود.

شورای اروپا نیز دوشنبه ۹ اسفندماه سال پیش با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای تمدید و وضع برخی تحریم ها علیه کره شمالی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ خبر داد.

در متن این بیانیه آمده بود: امروز در ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۶، این شورا با اتخاذ برخی تدابیر قانونی به وضع تحریم های سخت گیرانه تری علیه کره شمالی پرداخته است. تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا به محدودیت های بیشتری علاوه بر قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت مصوب ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ می پردازد.

در این راستا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه پیونگ یانگ آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.

کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته ای این کشور، به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه پیونگ یانگ است.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : آمریکاکره شمالی
دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • علی حیدری ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۲
    32 5

    متن برای تست قسمت نظرات قالب مشکات

    • مشکات ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۴
      22 4

      تست جواب کامنت

  • تستی ۳۰ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۰
    11 2

    دیدگاه تستی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 3 =

کلید مقابل را فعال کنید