اخبار برگزیده

کد خبر:278421
پ
علی-رسولیان-۳۰۰×۱۸۰
ادعای مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

احیای هزار واحد راکد صنعتی (نامشخص) در دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ادعایی را مبنی بر احیای هزار واحد راکد صنعتی (نامشخص) در دولت سیزدهم را مطرح کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ادعایی را مبنی بر احیای هزار واحد راکد صنعتی (نامشخص) در دولت سیزدهم را مطرح کرد.

 

*** روند احیای واحد‌های صنعتی (نامشخص) در دولت سیزدهم

 

به گزارش صنعت پرس، علی رسولیان با تاکید بر این که روند احیای واحدهای صنعتی در دولت سیزدهم افزایش یافته است، اظهار کرد:

خوشبختانه از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون یک‌هزار واحد صنعتی در کشور احیا شده‌است و فرآیند احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی با ایجاد سازکارهای جدید همچون سامانه‌های پاسخگویی توسعه پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ ۱۲هزار و ۶۷ واحد صنعتی غیر فعال در کشور وجود دارد که از این میان واحدهایی که در تملک بانک باشد خیلی زیاد نیست، ولی واحدهای فعالی نیز وجود دارد که در تملک بانک‌ها است.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در پایان، خاطر نشان کرد:

بررسی‌های ما نشان می‌دهد، عمده واحدهایی که احیا می‌شوند یا از مسیر مشارکت با سرمایه‌گذاران توانمند است و یا واگذاری کامل به آنان، بنابراین اگر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم با بانک‌ها که واحدهای راکد را به فعالان اقتصادی توانمند واگذار کنیم مطمئن هستیم که آثار خوبی خواهد داشت و ما با اقاله در این رابطه موافق هستیم.

 

*** تکرار ادعا‌های بی‌پشتوانه

 

به گزارش صنعت پرس، سازمان صنایع کوچک سال‌ها است که بازگشت واحد‌های تعطیل به چرخه‌ی تولیدی را مطرح می‌کند.

اما تا‌ کنون هیچ‌وقت به روشنی مشخص نکرده است که بازگشت واحد‌های تعطیل به چرخه‌ی تولید چه ویژگی‌هایی دارد که از نظر مسئولان احیای واحد تعطیل محسوب می‌شود و از طرف دیگر علی‌رغم اسرار رسانه‌ها، مسئولین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تا کنون حاضر به ارائه اسناد و اطلاعات واحد‌های تعطیل بازگشته به چرخه تولید را منتشر نکرده‌اند.

بنابر این تا زمان انتشار اطلاعات کامل این واحد‌ها و ویژگی واحد‌های احیا شده این ادعای سازمان صنایع کوچک در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید