اخبار برگزیده

کد خبر:278287
پ
قاسمی
وزیر راه و شهرسازی:

افتتاح مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان ۱۴۰۱

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مسیر رفت این قطعه تا پایان سال آینده خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مسیر رفت این قطعه تا پایان سال آینده خبر داد.

 

*** افتتاح مسیر رفت تهران به شمال در منطقه ۲ تا پایان سال آینده

 

به گزارش صنعت پرس، رستم قاسمی صبح پنجشنبه ۲۵ آذر در حاشیه بازدید مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان از قطعه ۲ آزادراه تهران شمال با اشاره به گزارشات ارائه شده مسئولان اجرایی این پروژه اظهار کرد:

امروز فرصتی برای بازدید از آزادراه تهران شمال ایجاد شد و خوشبختانه با حضور رئیس بنیاد مستضعفانبرای ادامه کار، تصمیمات خوبی گرفته شد

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت قطعات یک و ۴ آزادراه تهران شمال به اتمام رسیده و کار در قطعه ۲ ادامه دارد، افزود:

امروز تصمیم گرفته شد مسیر رفت تهران به شمال در منطقه ۲ تا پایان سال آینده افتتاح شود و همچنین در ۶ کیلومتر باقی مانده مسیر برگشت تونل البرز، با تأمین مالی مناسب، کار با سرعت ادامه یابد.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲ هزار دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۲ هرار نفر در این کارگاه کار می‌کنند، تصریح کرد:

مقرر شد با حمایت‌های صورت گرفته ماهانه ۲.۵ تا ۳ درصد باند رفت در این مسیر پیشرفت داشته باشد و همزمان کار در باند دوم نیز ادامه یابد.

 

وی با اشاره به فعالیت احداث آزادراه در قطعه ۳ نیز بیان کرد:

در مذاکرات امروز قرار شد با بکارگیری یک مشاور جدید، بررسی‌های مجددی انجام شود تا با روش‌های آسان‌تر بتوانیم کار را ادامه دهیم.

 

*** اعتبارات مالی

 

قاسمی در خصوص اعتبارات مالی مورد نیاز برای احداث بخش‌های باقی مانده کار در قطعه ۲ نیز گفت:

بر اساس گزارشات ارائه شده، تکمیل قطعه دوم نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است که ۳ هزار میلیارد تومان آن توسط دولت و ۳ هزار میلیارد تومان آن توسط بنیاد مستضعفان تأمین خواهد شد.

 

به گزارش صنعت پرس، وزیر راه و شهرسازی در پایان، افزود:

در باند رفت نیز سهم وزارت راه ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است که برنامه ریزی برای تأمین منابع مالی آن دیده شده است و تا امروز قطعه دوم با احتساب تونل، ۷۴ درصد در باند رفت و بدون تونل، ۶۳ درصد در این مسیر پیشرفت داشته که کار در مسیر رفت این قطعه تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 15 =

کلید مقابل را فعال کنید