اخبار برگزیده

کد خبر:279280
پ
download (1)
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد

بازگشت ۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید در سالی که گذشت/ بازگشت ۲ هزار واحد تعطیل به چرخه تولید در دستور کار سال جاری/ شناسایی و رفع ششم مشکل اصلی واحدهای صنعتی تعطیل

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به شناسایی و رفع ششم مشکل اصلی واحدهای غیرفعال و تعطیل توسط سازمان متبوعش، از بازگشت ۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید در سال گذشته و برنامه ریزی برای فعالیت مجدد ۲ هزار واحد راکد دیگر در سال جاری خبر داد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به شناسایی و رفع ششم مشکل اصلی واحدهای غیرفعال و تعطیل توسط سازمان متبوعش، از بازگشت ۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید در سال گذشته و برنامه ریزی برای فعالیت مجدد ۲ هزار واحد راکد دیگر در سال جاری خبر داد.

 

*** آمار و ارقام واحدهای احیا شده

 

به گزاش صنعت پرس، عزیزاله قربانی صبح پنجشنبه در حاشیه نشست کارگروه احیای واحدهای راکد و غیرفعال استان البرز، گفت:

در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد در کل کشور، احیا شدند که این امر موجب ایجاد و تثبیت ۳۹ هزار نفر شغل شده است.

وی از برنامه احیای ۲ هزار واحد صنعتی دیگر در سال جاری خبر داد و افزود:

امسال ۲ هزار واحد راکد نیز در برنامه احیا هستند که ۴۴ درصد از این واحدها مشکل کمبود نقدینگی، ۱۷ درصد عدم تقاضا و بازار، ۱۱ درصد فرسودگی ماشین آلات و ضعف فناوری، ۱۱ درصد کمبود مواد اولیه، ۹ درصد مشکلات حقوقی و هشت درصد دارای مشکلات زیرساختی هستند.

همچنین در سال جاری پروژه فعال سازی ظرفیتهای تولید نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی کشور قرار گرفته به نحوی که سه هزار و ۳۰۰ واحد زیر ۵۰ درصد ظرفیت در برنامه حمایت افزایش ظرفیت قرار دارد که حدود ۱۷ هزار نفر نیز از این محل، افزایش ظرفیت اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

*** وضعیت واحدهای دانش بنیان کشور

 

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص واحدهای دانش بنیان کشور اظهار داشت:

تعداد ۶ هزار و ۶۳۲ واحد دانش بنیان در کل کشور وجود دارد که چهار هزار ۲۷۵ واحد آن دانش بنیان تولیدی و دو هزار و ۳۵۷ واحد دانش بنیان نوپا هستند.

البته یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن نیز در شهرکها و نواحی صنعتی طی سال گذشته و امسال شناسایی شده اند که با جدیت روند دانش بنیان شدن آنها در دستور کار قرار دارد.

هم اکنون ۶ شهرک فناوری در کشور به بهرهبرداری رسیده و سه شهرک فناوری نیز در حال ساخت و مکان یابی است که تلاش میکنیم ۲۱ شهرک فناوری و دانش بنیان را در سطح کشور عملیاتی کنیم.

 

*** اقدامات سازمان صنایع کوچک در راستای شعار سال ۱۴۰۱

 

به گزارش صنعت پرس، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در پایان در خصوص دیگر اقدامات سازمان صنایع کوچک در راستای شعار سال ۱۴۰۱ عنوان داشت:

در حال حاضر ۱۸ فنبازار منطقه ای صنایع با تولیگری شهرکهای صنعتی در ۱۸ استان کشور راه اندازی شده است.

همچنین شناسایی یک هزار و ۶۳۵ نیاز فناورانه و رفع ۴۴۲ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 16 =

کلید مقابل را فعال کنید