اخبار برگزیده

کد خبر:277877
پ
محمدرضا پور ابراهیمی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

به دنبال اصلاح قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد هستیم/ استخراج‌کنندگان رمز ارز باید برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به دنبال اصلاح قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد هستیم در بیان موضوع دیگری بر ضرورت تامین برق استخراج‌کنندگان رمز ارز از منابع تجدیدپذیر تاکید کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به دنبال اصلاح قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد هستیم در بیان موضوع دیگری بر ضرورت تامین برق استخراج‌کنندگان رمز ارز از منابع تجدیدپذیر تاکید کرد.

 

*** اصلاح قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد

 

به گزارش صنعت پرس، محمدرضا پور ابراهیمی در دیدار با فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش، اظهار داشت:

در این راستا به دنبال اصلاح قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد هستیم تا با تقویت نقاط تقوت، اصلاح نقاط ضعف و گنجاندن اهرم های اجرا و نظارت در مجلس شورای اسلامی دنبال می شود.

در این راستا نظرات و پیشنهادات دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی اخذ شده و انتظار می رود فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی مناطق آزاد تجاری و صنعتی به عنوان پیش قراولان این عرصه پیشنهادات خود را جمع بندی و تا اردیبهشت ماه به کمیسیون مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

 

وی در خصوص اجرا نشدن ماده ۶۵احکام دائمی برنامه توسعه کشور مبنی بر تفویض ماموریت های دستگاه های اجرایی به سازمان های مناطق آزاد، گفت:

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم اکنون در حال جمع بندی دستگاه هایی است که به این قانون تمکین نکرده اند است و در نهایت پس از تجمیع نظریات در راستای رفع این مشکل بر مبنای قانون عمل خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تسری برخی قوانین به قانون مدیریت چگونگی مدیریت مناطق آزاد، گفت:

با توجه به اینکه مرکز برخی مناطق آزاد تجاری با مناطق سرزمین اصلی مشخص نیست قانونگذاران تصمیم به اعمال این قوانین می کنند تا برخی تخلفات مالیاتی و گمرکی در آنها صورت نگیرد.

 

*** ظرفیت های استخراج رمز از در کشور فراهم شود

 

وی با اشاره به اینکه باور دارم استخراج رمز ارز برای کشور می تواند درآمد ارزی قابل توجهی ایجاد کند، گفت:

کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال ان است که با ارایه راهکاری قانونی ظرفیت های قانونی استخراج رمز ارز در کشور به عنوان یک منبع درآمدی بالا فراهم شود.

 

*** راهکار رئیس کمیسیون اقتصادی برای رفع مشکلات برق کشور

 

به گزارش صنعت پرس، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، اظهار داشت:

با توجه به مشکلات موجود برق کشور، این راهکارها باید به گونه ای باشد که استخراج کنندگان رمزارزها باید خودشان برق را از منابع تجدید پذیر همچون انرژی خورشیدی تامین کرده و سپس نسبت به استخراج آن اقدام کنند.

در این صورت نه تنها به بنده انرژی کشور فشاری وارد نمی شود بلکه کشور به سمت جایگزینی تامین انرژی و ارز آوری نیز سوق داده می شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 4 =

کلید مقابل را فعال کنید