اخبار برگزیده

کد خبر:91
پ
kala
مدیر گمرک تمرچین پیرانشهر خبر داد:

بیش از ۳۶هزارتن کالا از بازارچه مرزی تمرچین صادر شد

ارومیه – مدیر گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: در سه ماهه نخست سالجاری بیش از ۳۶هزار تن کالای غیرنفتی از بازارچه مرزی تمرچین پیرانشهر به خارج از کشور صادر شده است. مرحمت سلیمان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گمرک تمرچین پیرانشهر از جمله گمرکات فعال آذربایجان غربی در جنوب این استان است […]

ارومیه – مدیر گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: در سه ماهه نخست سالجاری بیش از ۳۶هزار تن کالای غیرنفتی از بازارچه مرزی تمرچین پیرانشهر به خارج از کشور صادر شده است.
مرحمت سلیمان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گمرک تمرچین پیرانشهر از جمله گمرکات فعال آذربایجان غربی در جنوب این استان است افزود: در سه ماهه سالجاری ۳۶هزار و ۵۵۰ تن کالا از بازارچه مرزی این شهرستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه امسال صادرات کالاها از این گمرک از رونق خاصی برخوردار است عنوان کرد: ارزش ریالی این میزان صادرات ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است که ۱۷۶ درصد رشد نشان می دهد.
وی میزان صادرات از گمرک تمرچین در این مدت زمان را هم ۴۷ هزار و ۷۲۶ تن کالا عنوان کرد و اظهارداشت: ارزش ریالی این صادرات نیز به ۱۳ میلیون دلار می رسد.
مدیر گمرک تمرچین با بیان اینکه این میزان صادرات از نظر وزن ۵۱ درصد و از نظر ارزش ۵۸ درصد افزایش داشته است افزود: کالاهای صادراتی گمرک تمرچین عموماً مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، لبنیات، میوه تره بار، ماشین آلات صنعتی، البسه، مواد غذایی و سنگ های معدنی است.
سلیمان نژاد جمع کل ترانزیت خارجی از گمرک تمرچین در سه ماهه نخست سال جاری ۵۰ هزار و ۲۰۰ تن کالا به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار بوده که نظر وزن ۴۲ درصد و از نظر ارزش ۱۹۰ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین گفت: مجموع صادرات گمرک تمرچین به کشور عراق در سه ماهه نخست سال جاری ۲۲۵ هزار تن به ارزش ۷۴ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش دارد.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : گمرک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + چهار =

کلید مقابل را فعال کنید