اخبار برگزیده

کد خبر:279092
پ
اوجی

۳ هدف صنعت نفت برای تحقق تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی

وزیر نفت، ۳ هدف صنعت نفت برای تحقق تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی را اعلام کرد.

وزیر نفت، ۳ هدف صنعت نفت برای تحقق تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی را اعلام کرد.

 

*** افزایش تولید نفت با توان شرکت‌های دانش‌بنیان

 

به گزارش صنعت پرس، جواد اوجی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب به سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، اظهار کرد:

امسال بر اساس فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی در بحث تولید یکی از محورهای اصلی افزایش تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفت اعم از بنزین و نفتگاز و افزایش تولید محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار دارد که با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خواهد خورد.

 

وزیر نفت در ادامه، افزود:

همچنین ۲ ماه پیش فراخوانی به شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند در ۵ محور دادیم که این محورها شامل احیای چاه‌های کم‌بازده برای افزایش تولید نفت و گاز، جمع‌آوری گازهای مشعل، بهینه‌سازی مصرف انرژی، ساخت کالا و ادواتی که تا پیش از این از خارج تامین می‌شد و توسعه زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی بود.

در خصوص توسعه ساخت داخل، ما نیازهای کالایی خود را بر اساس فراخوانی که به شرکت‌های دانش‌بنیان دادیم اعلام کردیم تا واردات این کالاهای در سال ۱۴۰۱ به حداقل برسد.

 

اوجی با اشاره به اینک در اسفند سال ۱۴۰۰ توسعه زنجیره تکمیل فرآورده‌های نفتی از جمله نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس با دانش فنی توسط پژوهشگاه صنعت نفت بومی‌سازی شد، بیان کرد:

در کنار تکمیل این زنجیره، تولید محصولی مانند کک که تا پیش از این وارد می‌شد، در کشور تولید خواهد شد.

این کار عملیاتی شده و تا ۳ تا ۴ سال آینده با کمک منابع مالی توسط بانک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با تاکید بر اینکه درمجموع برنامه وزارت نفت در خصوص تحقق شعار سال، افزایش تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی است، تصریح کرد:

زیرا صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور است و هر چقدر در این صنعت سرمایه‌گذاری کنیم ظرفیت خالی کارخانه‌های کشور پر می‌شود، درآمد ارزی خوبی عاید کشور خواهد شد و اشتغال‌آفرینی بالایی دارد که به‌ویژه در زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی برای مناطق کم برخوردار ایجاد می‌شود.

 

*** ۳ هدف برای تحقق تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی

 

به گزارش صنعت پرس، وزیر نفت در پایان، افزود:

با توجه به شعار سال ۳ هدف تعیین کردیم.

اول؛ تامین کالاهای وارداتی موردنیاز صنعت نفت را با توسعه ساخت داخل به حداقل برسانیم، دوم؛ افزایش تولید و سوم؛ افزایش صادرات را محقق کنیم.

 

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − پانزده =

کلید مقابل را فعال کنید