اخبار برگزیده

کد خبر:121
پ
derakht
در گفتگو با مهر اعلام شد:

ثبت پنج درخت کهن‌سال البرز در فهرست آثار میراث طبیعی ملی

کرج – مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان البرز از ثبت پنج درخت کهن‌سال استان در فهرست آثار میراث طبیعی ملی کشور خبر داد. عبدالناصر میرچی در گفتگو با خبرنگار مهر این پنج درخت را معرفی کرد و گفت: این درختان شامل «چنار کهن‌سال شرقی پرگه» با شماره ثبت ۳۷۷ با قدمت ۴۵۰ سال در شهرستان […]

کرج – مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان البرز از ثبت پنج درخت کهن‌سال استان در فهرست آثار میراث طبیعی ملی کشور خبر داد.
عبدالناصر میرچی در گفتگو با خبرنگار مهر این پنج درخت را معرفی کرد و گفت: این درختان شامل «چنار کهن‌سال شرقی پرگه» با شماره ثبت ۳۷۷ با قدمت ۴۵۰ سال در شهرستان طالقان، «چنار کهن‌سال کُردان» با شماره ثبت ۳۷۶ با قدمت ۴۰۰ سال، «چنار کهن‌سال سُنقرآباد» به شماره ثبت۳۸۰ با قدمت ۳۵۰ الی ۴۰۰ سال در شهرستان ساوجبلاغ، «درخت گردوی کهن‌سال لیلستان» با شماره ثبت ۳۷۹ با قدمت ۵۰۰ سال و درخت «ارس کهن‌سال کرچان» با شماره ثبت ۳۷۸ و قدمت ۱۳۵۰ الی ۱۴۰۰ سال در شهرستان کرج است.
وی تأکید کرد: این درختان کهن‌سال در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث و گردشگری کشور مصوب دی‌ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ ه‌، هیئت‌وزیران در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان البرز اضافه کرد: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آثار بر عهده این سازمان خواهد بود.
میرچی تأکید کرد: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آثار شود، ممنوع است.

منبع
خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید