اخبار برگزیده

کد خبر:278340
پ
سگ-رباتیک-۳۰۰×۱۸۰
صنعت پرس گزارش می‌دهد:

دردرسرساز شدن سگ‌های رباتیک برای آمریکا و مکزیک

استفاده از سگ های رباتیک برای گشت زنی در مرزهای آمریکا و مکزیک با انتقادات زیادی از سوی سازمان های حمایت از حقوق مدنی روبرو شده است.

استفاده از سگ های رباتیک برای گشت زنی در مرزهای آمریکا و مکزیک با انتقادات زیادی از سوی سازمان های حمایت از حقوق مدنی روبرو شده است.

 

*** دردسرساز شدن سگ‌های رباتیک برای آمریکا و مکزیک

 

به گزارش صنعت پرس، آمریکا مشغول آزمایش سگ های رباتیک برای گشت زنی در مرزهایش با مکزیک است و ادعا می کند این ابزارها به حفاظت از مرزها کمک می کنند.

این درحالی است که بسیاری از گروه های حفاظت از حقوق مدنی از جمله «سیویل لیبرتیز دیزستر» نسبت به این اقدام اعتراض کرده اند. آنها از دولت خواسته اند با لغو این برنامه از ایجاد یک جامعه ضد مهاجر جلوگیری کند.

شرکتی به نام «گوست رباتیکز» این ربات ها را ابداع کرده که قبلا نیز از رباتی چهار پا که اسلحه اسنایپر روی پشت آن قرار داشت، رونمایی کرده بود.

وزارت امنیت میهن آمریکا در هفته گذشته اعلام کرد بخش تحقیق و توسعه آن نیروی کمکی برای همکاری با واحدهای گشت زنی فراهم کرده است.

در پست وبلاگی این وزارتخانه آمده است: به دلیل تقاضاهای زیاد در این منطقه استفاده از ابزارهای مکانیکی چهارپای کمکی راه حلی هوشمند برای استفاده از منابع به حساب می آید.

گوین کنیلی مدیر ارشد عملیاتی گوست رباتیکز می گوید: این ربات ۴۵ کیلوگرمی که هیچ سلاحی ندارد، برای راه رفتن روی شن، صخره و تپه و هچنین محیط های ساخت انسان مانند پله ها مناسب است.

ربات ها در ال پاسو( واقع در ایالت تگزاس) آزمایش شدند.

این درحالی است که ماموران فدرالی که در مرزهای مکزیک فعالیت می کنند از مدت ها قبل به بدرفتاری با مهاجران و پناهجویانی متهم هستند که سعی در ورود به آمریکا دارند.

دولت بایدن با انتقادات زیادی از سوی حامیان پناهجویان روبرو است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید