اخبار برگزیده

کد خبر:278016
پ
واکسن
تحقیقات متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا مشخص کرد

علی رغم شایعات، واکسن کرونا از مادران باردار محافظت می‌کند

تحقیقات جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا مشخص کرد که، علی رغم شایعات واکسن کرونا از مادران باردار محافظت می‌کند.

تحقیقات جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا مشخص کرد که، علی رغم شایعات واکسن کرونا از مادران باردار محافظت می‌کند.

 

*** واکسن کرونا از مادران باردار محافظت می‌کند

 

به گزارش صنعت پرس، به نقل از صنایع، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، مادران باردار بارداری واکسن کووید-۱۹ دریافت می کنند، احتمالاً هنگام تولد نوزادان خود را از بستری شدن در بیمارستان به دلیل ویروس محافظت می کنند.

مطالعه‌ای که در روزهای اخیر در گزارش هفتگی بیماری‌ها و مرگ‌ومیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا CDC منتشر شد، نشان داد که اگر مادرانی که دو دز واکسن کرونا را در دوران بارداری دریافت کنند، نوزادان کمتر از ۶ ماه، ۶۱ درصد کمتر احتمال دارد که با کووید در بیمارستان بستری شوند.

واکسیناسیون مادران در اواخر بارداری، ۲۱ هفته تا ۱۴ روز قبل از زایمان، با سطح محافظتی حتی بالاتر، ۸۰ درصد، برای نوزاد در برابر بستری شدن در بیمارستان کووید همراه بود.

رئیس بخش پیامدهای نوزاد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به تشریح این مطالعات و آزمایشات پرداخت

 

*** توضیحات رئیس بخش پیامدهای نوزاد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا

 

دانا مینی‌دلمن ضمن اشاره به مطالعات مرکز CDC درباره تزریق واکسن به مادران باردار، تصریح کرد:

این مطالعه نشان می‌دهد که آنتی بادی های منتقل شده از مادر به جنین در حال رشد و همین آنتی بادی‌ها از نوزاد در برابر کووید محافظت می‌کند.

متاسفانه واکسیناسیون نوزادان کمتر از ۶ ماه در حال حاضر در افق نیست و این امر نشان می‌دهد که چرا واکسیناسیون در دوران بارداری برای این نوزادان بسیار مهم است.

تحقیقات قبلی که در مجله آمریکایی زنان و زایمان منتشر شده بود، نشان می داد که آنتی بادی های مادر از واکسن کووید از طریق جفت به جنین در حال رشد منتقل می شود.

مطالعه CDC شواهدی در دنیای واقعی ارائه می دهد که نشان می دهد آنتی بادی ها در نوزادان تازه متولد شده محافظت می کنند.

 

وی در ادامه افزود:

اکثریت قریب به اتفاق نوزادان، ۸۴ درصد، در بیمارستان بستری شده با کووید در این مطالعه، از مادران واکسینه نشده به دنیا آمدند.

این مطالعه ۳۷۹ نوزاد را در ۲۰ بیمارستان کودکان در ۱۷ ایالت از جولای تا ژانویه مورد بررسی قرار داد. نوزادان بین دو گروه تقسیم شدند، ۱۷۶ مبتلا به کووید و ۲۰۳ که آن را نداشتند.

۱۶ درصد از مادران نوزادان کووید مثبت به طور کامل واکسینه شده بودند در حالی که ۳۲ درصد از مادران نوزادان کووید منفی به طور کامل واکسینه شده بودند.

 

*** توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا CDC به مادران باردار

 

به گزارش صنعت پرس، رئیس بخش پیامدهای نوزاد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا CDC در پایان، ضمن اشره به توصیه‌های موسسه CDC، اذعان داست:

این مطالعه دارای محدودیت هایی است و این آزمایش مثبت یا منفی بودن مادران به کووید را قبل یا در طول بارداری آزمایش نکرد و همچنین به تأثیر واکسن در برابر انواع خاصی توجه نکرد.

همچنین مشخص نیست که آیا تفاوت های دیگر در رفتار بین مادران واکسینه شده و واکسینه نشده به خطر ابتلا به عفونت برای نوزادان آنها کمک می کند یا خیر.

توصیه ما این است که؛ زنانی که باردار هستند، قصد باردار شدن یا شیردهی دارند، باید علیه کووید واکسینه شوند.

و بر اساس CDC، افرادی که در حال حاضر یا اخیراً باردار هستند، در معرض خطر بیشتری برای بیماری شدید ناشی از کووید هستند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید