اخبار برگزیده

کد خبر:278331
پ
ماهی-۱-۳۰۰×۱۸۰
بر اساس گزارش مرکز آمار:

قیمت ماهی اوج گرفت/ قزل‌آلا بالای ۱۰۰ هزار تومان

بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران حاکی از افزایش ۸۰درصدی قیمت ماهی است.

بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران حاکی از افزایش ۸۰درصدی قیمت ماهی است.

 

*** افزایش ۸۰ درصدی قیمت ماهی

 

به گزارش صنعت پرس، به دنبال افزایش قیمت ماهی، این کالای مصرفی مردم تا ۷۷.۷ درصد گران شده و هر کیلو ماهی قزل‌آلا تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم قیمت خورده است.

از ماه‌های گذشته قیمت ماهی به خصوص ماهی قزل آلا در بازار با نوسان همراه بوده است و گزارش‌ها حاکی از رشد قیمت آن تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان بود.

 

بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت قیمت کالاهای خوراکی در آذرماه امسال نیز همچنان نشان دهنده روند افزایشی قیمت این کالا است.

بر اساس این گزارش، هر کیلو ماهی قزل آلا در آذرماه سال گذشته به طور متوسط ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که در آبان ماه امسال به ۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان و در آذرماه به بیش از ۸۶ هزار تومان افزایش داشته است؛ در ماه گذشته نیز تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفته است.

این تغییرات قیمتی نشان می‌دهد که ماهی قزل آلا نسبت به آبان امسال ۱.۶ و در مقایسه با آذر سال گذشته ۷۷.۷ درصد گران شده است.

 

*** افزایش قیمت کنسرو ماهی تن

 

به گزارش صنعت پرس، در رابطه با وضعیت قیمت کنسرو ماهی تن نیز هر قوطی ۱۸۰ گرمی، در ماه گذشته به طور متوسط ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رفته و تا بیش از ۳۰ هزار تومان قیمت خورده است.

کنسرو ماهی تن نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۲.۷ درصد افزایش قیمت دارد.

بر اساس نظر فعالان این بخش، افزایش قیمت ماهی به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها، داروها، هزینه‌های کارگری، هزینه‌ خدمات ‌برق، حمل‌ونقل و… می باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

کلید مقابل را فعال کنید