اخبار برگزیده

کد خبر:278141
پ
بازرگانی
صنعت پرس گزارش می‌دهد:

ماجرای مخالفت اتاق بازرگانی با اجرای طرح درج قیمت تولید‌کننده چیست؟

با اجرایی شدن طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عده‌ای اعتراض خود را اعلام کردند که نام اعضای اتاق بازرگانی بیش از همه به چشم می‌خورد.

با اجرایی شدن طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عده‌ای اعتراض خود را اعلام کردند که نام اعضای اتاق بازرگانی بیش از همه به چشم می‌خورد.

 

*** مخالفت اتاق بازرگانی با اجرای طرح درج قیمت تولید‌کننده

 

به گزارش صنعت پرس، طی ماه‌های گذشته طرح درج قیمت تولیدکننده با تصویب هیات دولت اجرایی شد تا با شفافیت هزینه تولید، کاهش قیمت کالاها را شاهد باشیم.

این طرح در آغاز فقط با حدود ۱۰ قلم کالا انجام شد اما در ادامه شامل بیشتر محصولات تولیدی شد و قرار است با آغاز اسفندماه مشمول تمام کالاها بشود تا بسیاری از واسطه‌گری‌ها که به موجب آن قیمت مصرف‌کننده افزایش چشمگیری پیدا می‌کرد، در این میان حذف شود و کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

از همان آغاز مطرح شدن موضوع درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، مخالفان اعتراض خود را اعلام کردند که بیشترشان شامل توزیع‌کنندگانی می‌شدند که با اجرایی شدن شفافیت قیمت‌ها، دیگر نمی‌توانستند سود بسیاری را به دست آورند.

با اجرایی شدن این طرح از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پای اتاق بازرگانی نیز که بخش کوچکی از تجار کشور را تشکیل می‌دهند به میان آمد و اعضای اتاق به دسته مخالفان پیوستند، در حالی که کاهش تا ۶۰ درصدی قیمت‌ها با اجرای این طرح، نفع مردم را به دنبال دارد و بخش خصوصی باید از این روند حمایت کند.

 

*** مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت/ اعضای اتاق بازرگانی اطلاع کافی از طرح ندارند

 

مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت در همین رابطه، اظهار کرد:

یکی از مهم‌ترین مشکلات در ارتباط با اعضای اتاق بازرگانی، اطلاعات کافی نداشتن این افراد در خصوص جزئیات طرح است.

 

مجید ارغنده‌پور در ادامه افزود:

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی جلسات متعدد پاسخگوی سؤالات اعضای اتاق بازرگانی شده است تا مشکلات در این زمینه رفع شود.

همچنین تغییر روش عرضه محصول همواره با مشکلات و سختی‌هایی همراه است که عموماً برای ثبات وضع قبلی مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت در پایان، خاطر نشان کرد:

بخشی دیگر وجود ابهامات در اجرای طرح است که موجب ایجاد این تفکر می‌شود که منافع آنها در خطر قرار گرفته است که با توضیحات کافی می‌توان از این مشکل عبور کرد.

 

*** اجرای طرح درج قیمت تولید درست یا غلط؟

 

به گزارش صنعت پرس، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌تواند به عنوان بزرگترین نهاد خصوصی در کشور با حمایت از طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها از کاهش نرخ محصولات برای مصرف‌کنندگان استقبال کند و در کنار مردم بماند.

این در حالی است بخشی از اعضای اتاق بازرگانی را تولیدکنندگان تشکیل می‌دهد که در این میان با تصور اینکه منافعشان در خطر افتاده به این روند واکنش نشان می‌دهند در حالی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بارها تاکید کرده است که منفعتی از تولیدکننده از میان نمی‌رود بلکه با اجرای این طرح مصرف‌کنندگان نیز از کاهش قیمت‌ها با حذف دلالان سود خواهند برد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید