اخبار برگزیده

کد خبر:278302
پ
جانسون
صنعت پرس گزارش می‌دهد:

متوقف شدن تولید واکسن کرونا ویروس جانسون و جانسون

شرکت جانسون و جانسون کارخانه تولید واکسن کرونا ویروس خود را تعطیل کرد.

شرکت جانسون و جانسون کارخانه تولید واکسن کرونا ویروس خود را تعطیل کرد.

 

*** متوقف کردن تولید واکسن جانسون و جانسون

 

به گزارش صنعت پرس، بنا بر اعلام رسانه‌های خارجی شرکت جانسون و جانسون که دسته‌های قابل استفاده واکسن کروناویروس تک شات این شرکت را تولید می‌کند، تولید خود را موقتاً متوقف کرده است.
منابع آگاه به رسانه‌های خارجی گفته‌اند که؛ کارخانه مستقر در هلند در عوض بر ساخت واکسن متفاوت و احتمالاً سودآورتر با هدف ویروس غیر کووید تمرکز کرده است.
یکی از این افراد گفته است که؛ توقف تولید که اواخر سال گذشته آغاز شد، می‌تواند عرضه واکسن کووید J&J را صدها میلیون دوز کاهش دهد.

 

لازم به ذکر است، تنها مرکز جانسون و جانسون که در حال حاضر دسته‌های قابل استفاده واکسن کروناویروس تک شات این شرکت را تولید می‌کند، تولید خود را موقتاً متوقف کرده است.

 

برهمین اساس، مشخص نیست که آیا منابع واکسن تحت تأثیر این اقدام شرکت قرار گرفته است یا خیر و آیا شرکت جی اند جی در حال آماده شدن برای شروع مجدد تولید واکسن کووید است ؟

 

*** سخنگوی شرکت جانسون و جانسو‌ن/ انبارها میلیون‌ها دز واکسن دارد

 

سخنگوی جانسون و جانسو‌ن به طور مستقیم در مورد اخبار رسانه‌های خارجی اظهار نظر نکرد است بلکه در بیانیه‌ای به یکی دیگر از رسانه‌ها تاکید کرد:

این شرکت «اطمینان می‌دهد واکسن J&J در مکان‌هایی که به آن نیاز است در دسترس قرار گیرد» تمرکز کرده است و به تعهدات خود در قبال گروه‌های بین‌المللی که سعی در افزایش دسترسی به واکسن کووید دارند، عمل می‌کند.

 

جیک سارجنت در ادامه افزود:

موسسه J&J به ارسال دسته‌هایی از مواد واکسن به سایت‌هایی که دوزها را بسته‌بندی و بسته‌بندی می‌کنند ادامه می‌دهد و ما در حال حاضر میلیون‌ها دوز از واکسن کووید-۱۹ خود را در انبار داریم.

 

سخنگوی جانسون و جانسو‌ن در پایان، اظهار داشت:

ما به کار بسیاری از شرکای صنعتی خود و همکاری هایی که برای تولید واکسن کووید-۱۹ خود ایجاد کرده ایم افتخار می کنیم.

 

*** آمار استفاده از واکسن J&J

 

به گزارش صنعت پرس،  شایان ذکر است، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از آمریکایی‌ها به واکسن کوید J&J که تنها واکسن تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده است که فقط به یک واکسن به عنوان دوز اولیه نیاز دارد، در مقابل استفاده از دو دوز واکسن تولید شده توسط فایزر و مدرنا توصیه شده است.

موسسه FDA در سال گذشته توصیه کرد که استفاده از واکسن J&J را به دنبال تعداد کمی از گزارش‌ها مبنی بر ایجاد لخته‌های خون نادر دریافت‌کنندگان متوقف کند.

همچنین مشخص شد که در برابر نوع مرگبار دلتا که در سال گذشته ظاهر شد، تأثیر کمتری دارد.

اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که این واکسن در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید موثر است و دوز تقویت‌کننده آن در محافظت در برابر بیماری‌های شدید ناشی از نوع بسیار قابل انتقال omicron موثر است.

گفتنی است؛ توزیع و حمل و نقل واکسن J&J آسان تر است، زیرا فقط به یک دوز نیاز دارد و می توان آن را بدون فریزر نگهداری کرد و برای افرادی که در غیر این صورت نمی توانند به طور کامل واکسینه شوند، محافظت می کند.

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 6 =

کلید مقابل را فعال کنید