اخبار برگزیده

کد خبر:279103
پ
۶۲۰۰۴۵۷۳
وزیر صمت:

هدف‌گذاری رشد ۱۲.۵ درصدی حوزه صنعت و ۱۰ درصدی بخش معادن و تجارت در سال ۱۴۰۱/ پایش مستمر وضعیت واحدهای صنعتی در سراسر کشور

وزیر صنعت ضمن اعلام هدف‌گذاری رشد ۱۲.۵ درصدی حوزه صنعت و ۱۰ درصدی بخش معادن و تجارت در سال ۱۴۰۱، از پایش مستمر وضعیت واحدهای صنعتی در سراسر کشور خبر داد.

وزیر صنعت ضمن اعلام هدف‌گذاری رشد ۱۲.۵ درصدی حوزه صنعت و ۱۰ درصدی بخش معادن و تجارت در سال ۱۴۰۱، از پایش مستمر وضعیت واحدهای صنعتی در سراسر کشور خبر داد.

 

*** به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود

 

به گزارش معدن پرس، سیدرضا فاطمی‌امین در مراسم اختتامیه گردهمایی مدیران ارشد این وزارتخانه، تأکید کرد:

همه مدیران وزارتخانه مکلف هستند با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود و سازوکارهای طراحی شده، برای دستیابی به اهداف سال تلاش کنند.

همچنین همه مدیران وزات صمت در هر نقطه از کشور مسوول حوزه کاری خود در امور مرتبط با کسب‌وکارها هستند و باید به شکل فعال و پیگیرانه، دنبال رفع موانع پیش روی تولید و تجارت باشند.

 

*** رویکرد اصلی وزارت صنعت

 

وی در ادامه، افزود:

در تأمین زیرساخت‌های مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت، باید همه ظرفیت‌های ممکن فعال شوند و لازم است وضعیت واحدهای صنعتی به طور مستمر مورد رصد و پایش قرار گیرد.

مسئولیت همه امور مرتبط با سرمایه‌گذاری در استان‌ها بر عهده مدیران صمت استانی است و باید ضمن هدایت درست سرمایه‌گذارها، جانمایی واحدها بر اساس اصل توزیع متوازن در مناطق مختلف، انجام شود.

رویکرد اصلی وزارت صمت، مدیریت یکپارچه با امکان بهره‌برداری حداکثری از تمام ظرفیت نیروهای موجود است.

در صورتی که این شیوه مدیریتی درست اجرا شود، نتایج قابل رصد بوده و امکان برنامه‌ریزی برای آینده بهتر فراهم می‌شود؛ برای مثال اگر در پروژه ثبت قیمت، آمار فروش و فاکتور به درستی در سامانه جامع تجارت ثبت شود، آمار تولید نیز به شکل دقیق‌تری قابل محاسبه بوده و متناسب با آمار موجود، سایر اقدامات و برنامه‌های مرتبط با تولید واحدها قابل پیگیری است.

 

*** سامانه پاسخگویی وزارت صنعت

 

به گزارش معدن پرس، وزیر صمت در پایان با اشاره به طراحی و اجرای سازوکار جدیدی با عنوان سامانه پاسخگویی در این وزارتخانه، گفت:

مأموریت تعریف شده برای طراحی و اجرای این سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت و ساماندهی درگاه‌های ارتباطی و پاسخگویی به درخواست‌ها و نیازهای ذینفعان بخش صنعت، معدن تجارت است.

 

 

انتهای پیام/// 

 

 

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

کلید مقابل را فعال کنید