اخبار برگزیده

کد خبر:279013
پ
۴۰۴۱۰۱۸-۱
صنعت پرس گزارش می‌دهد:

گفتگوی رئیس جمهور با مردم در آغاز سال نو

رئیس جمهور به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ با مردم گفتگو کرد.

رئیس جمهور به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ با مردم گفتگو کرد.

 

*** پیام تبریک سال نو ۱۴۰۱

 

به گزارش صنعت پرس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، اظهار داشت:

حلول سال ۱۴۱۰ هجری شمی را  به ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی  تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
تقارن سال نو با میلاد ولی عصر عج را به فال نیک می گیرم و از خداوند متعال ظهور ایشان را خواستارم

نوروز، نماد و تبلور تمدنی ارزش‌گراست. تمدنی فرهنگ ساز و معنویتگرا که نقطه اوج فرهنگ برآمده از خدا پرستی، خانواده دوستی و صلح گستری است.

قرنی که مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمین ره خود را از استکبار دست نشانده آزاد کرد و در قالب نظم مقدس جمهوری اسلامی خود را نشان جهانیان داد. 

در ۸ سال جنگ تحمیلی شرق و غرب در برابر استقلال خواهی ایران صف کشیده بودند اما الان برای تعامل با ایرران  صف کشید‌ه‌اند که این پیروزی ملت ایران است.

قرن پانزدهم قرن نقش آفرینی فعال ملت ایران و به عبارت روشن تر قرن ایران اسلامی است و همه اقوام ایرانی در خدمت آرمان ملی حرکت می کنند همه ما یک خانواده هستیم با یک سرنوشت مشترک و خانواده ایرانی 

 

*** وعده‌های دولت

 

رئیس جمهور در ادامه، افزود:

گفتیم که کرونا را به توفیق الهی و کمک مردم، مهار می‌کنیم، الحمدلله انجام شد. گفتیم که کشور و اقتصاد را معطل برجام نمی‌کنیم، همه دیدند که در عین انجام مذاکره و به کارگیری ابزارهای سیاسی و حقوقی برای رفع جنایت تحریم، اما تمرکز خود را بر خنثی‌سازی تحریم‌ها قرار دادیم.

همه دیدند که از همان ماه‌های اول چگونه ظرفیت‌های معطل‌مانده را به لطف خداوند متعال و مردم فعال کردیم. خوشبختانه نشانه‌های رشد و ثبات اقتصادی و افزایش چشمگیر ارزش تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی در این مدت پدیدار شده است.

صادرات غیر نفتی در این مدت پدیدار شده است و تجارت با همسایگان گسترش دادیم امروز شیب تورم در سه ماهه آخر سال کاهنده شد و آمارها گوه این ادعا است گفتیم که از همه ظرفیت های کشور برای پیشرفت و آبادانی کشور استفاده خواهیم کرد و همه در کنار هم از نهادهای انقلاب اسلامی و دولت برای خدمت به مردم حرکت کردند

با هماهنگی نهادها و قوا تلاش شد اختلاف نظرها به جلسات کارشناسی و تریبون‌ها برای تزریق آرامش به مرد استفاده شد امیدواریم که دولت ما دولت صادق و الوعد باشد به وعده های داده شده در زمان خودش عمل شود.
دولت شما مردم با دیپلماسی فعال تعادل را به سیاست خارجی باز گردانده 

 

وی در ادامه، افزود:

ملت عزیز بدانید از مشکلات شما از نزدیک آشنا هستم در هفت ماه از کار دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود معیشت مردم و کنترل تورم انجام شده است در طول شروع به کار دولت بسیاری از کارگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیل به مدار تولید بازگشتند.

مسئله اشتغال در سال جاری مسئله اصلی ماست و حمایت از تولید برنامه های اصلی دولت است در حزوه تولید مسکن و مهار تورم اقداماتی انجام شده که به زودی نتایج ان در کشور مشاهده خواهد شد 

امسال ملت ایران نتیجه استقامت خود را خواهد دید امیدوارم سال جدید سال پایان یافتن کرونا و پایان جنگ و آوارگی در همه نقاط جهان باشد

هیچ ملتی و هیچ کشور بدون کار متراکم و استفاده از حداکثر منابع انسانی و طبیعی به جایی نرسیده است.

به حول و قوه الهی و بدون تردید امسال ملت ایران نتیجه استقامت و ایستادگی خود را خواهند دید. کما اینکه در گذشته نیز نتایج استقامت و مقاومت آنها روشن شده است.

امیدوارم سال جدید، سال پایان یافتن کرونا در سراسر جهان و خاتمه جنگ و آوارگی در همه کشورهای جهان باشد.

 

** پیام کار و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای ساختن ایرانی قوی

 

به گزارش صنعت پرس، رئیس جمهور در پایان، افزود:

اولین پیام نوروزی اینجانب به‌عنوان خادم جمهور، از این منطقه، از سرزمین عزیزتر از جان ایران، در واقع پیام کار و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای ساختن ایرانی قوی و پیشرفته است. هیچ ملتی و هیچ کشوری بدون کار متراکم و استفاده از حداکثر منابع انسانی و طبیعی به جایی نرسیده است. سال جدید و قرن جدید برای همه ما باید آغاز دور جدیدی از کار مولّد، مفید، ثمربخش و پیشرفت‌آفرین باشد.

یاد همه‌ی مجاهدان، شهیدان و ایثارگرانی را که برای سربلندی اسلام و ایران عزیز در قرن گذشته کوشیدند و در رأس آنان امام بزرگوارمان که بی‌شک خورشید تابناک قرن ۱۴ است، گرامی می‌دارم.

بار دیگر، نوروز و شروع سال جدید را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و برای همه شما در سال جدید آرزوی موفقیت سلامت، خوشبختی و پیروزی دارم.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + هشت =

کلید مقابل را فعال کنید