اخبار برگزیده

کد خبر:73
پ
maskan
در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار مطرح شد:

یک‌چهارم جمعیت آذربایجان شرقی بدمسکن هستند

تبریز – مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در استان ما حدود یک میلیون نفر یعنی یک‌چهارم جمعیت استان در بدمسکن هستند. به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان شرقی عصر امروز سه شنبه با حضور مدیر کل ستاد کشوری و نیز اعضای ستاد استانی در محل استانداری آذربایجان شرقی […]

تبریز – مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در استان ما حدود یک میلیون نفر یعنی یک‌چهارم جمعیت استان در بدمسکن هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان شرقی عصر امروز سه شنبه با حضور مدیر کل ستاد کشوری و نیز اعضای ستاد استانی در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
توحید اخلاقی مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این جلسه شرقی داشت: کلانشهرها با چالش‌های جدی مواجه هستند و عملکرد این ستاد در بهبود وضعیت شهرستان‌ها بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: باید تمام دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌ریزی لازم در فعالیت‌های ستاد بازآفرینی شهری پایدار مشارکت داشته باشند ولی متاسفانه تاکنون این‌چنین نبوده است.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی همچنین افزود: بر اساس آخرین آمار ۱۹میلیون نفر بدمسکن در سطح کشور وجود دارند که در استان ما نیز حدود ۱میلیون نفر یعنی یک‌چهارم جمعیت استان بدمسکن هستند.
وی خبر داد: همچنین آمار نشان می‌دهد افزایش جمعیت در شهرها با ثبات نسبی مواجه است و شتابی که در گذشته بود، دیگر رخ نخواهد داد.
اخلاقی در ادامه به اهمیت توجه به حاشیه شهرها و مقاوم‌سازی آن‌ها اشاره کرد و گفت: برای به‌سازی و احیای بافت‌های ناکارآمد شهری باید با همکاری دستگاه‌های مختلف ساماندهی‌های لازم انجام شود.
وی به تجربه ناموفق مسکن مهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه برای مسکن مهر مکان‌یابی مناسب انجام نشده بود و ارائه خدمات بیش از انتظار سخت بود و برای عملی‌شدن آن اعتبارات سنگینی باید دولت متقبل می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت چالش‌های شهری بسیار مهم است و برای همین باید این موضوع جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.
از هیچ تلاشی برای رفع معضل حاشیه‌نشینی دریغ نکنیم
همچنین در این جلسه پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با ابراز نارضایتی از عملکرد نه‌چندان موفق دستگاه‌ها در ارائه گزارشات خود به ستاد بازآفرینی شهری پایدار در سطح استان اعلام کرد: باید هرچه زودتر کمیته‌هایی که تشکیل نشده‌اند تشکیل شوند و همچنین از ظرفیت کمیته‌های فنی که وجود دارند نهایت استفاده را برد.
وی ادامه داد: همچنین ضروری است که دبیرخانه این ستاد تقویت شده و ارتباط تناتنگی با دستگاه‌های مختلف داشته باشد.
پورمهدی تاکید کرد: باید تا جلسات آینده این ستاد گزارش پروژه‌ها و نیز گزارش فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به صورت مستند آماده باشد. یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که علی‌رغم اینکه فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهیم اما در ارائه گزارشات‌ آن‌ها ناتوان می‌مانیم.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: یکی از چالش‌های جدی کشور حاشیه‌نشینی است که مقام معظم رهبری نیز به جد پیگیر رفع این معضل هستند.
وی اضافه کرد: مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی برای این موضوع باید بیش‌تر توجه کرده و وقت بگذارند چرا که حاشیه‌نشینی با موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پیوند دارد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید برای رفع معضل حاشیه‌نشینی از هرگونه تلاشی دریغ نکنیم چرا که کمترین سود آن آسیب‌ کمتر در هنگام زلزله است.

منبع
مهر نیوز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید