- صنعت - https://sanatpress.com -

مسیر کوهپیمایی «درکه» ایمن سازی شد

شمیرانات- گردنه های مسیر کوهپیمایی «درکه» به منظور سهولت و افزایش ایمنی در تردد کوهنوردان و گردشگران، ایمن سازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی حاج آقامیر پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که  گردنه های مسیر کوهپیمایی «درکه» به منظور سهولت و افزایش ایمنی در تردد کوهنوردان و گردشگران، ایمن سازی شد، اظهار داشت: با شناسایی نقاط خطر آفرین و حادثه خیز در مسیرهای کوهنوردی عملیات ساماندهی و ایمن سازی در معابر کوهستانی ارتفاعات شمال تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: به عنوان مثال گردنه «زد» مسیر پر پیچ و خمی در مسیر کوهپیمایی «درکه» به «پلنگ چال» است که به علت استهلاک و خطر ریزش پل قدیمی از ایمنی لازم برخوردار نبود، لذا با بررسی های انجام شده و درخواست مکرر کوهنوردان و شهروندان طی پیامهای ۱۳۷ و۱۸۸۸ ومراجعات حضوری و کارشناسی به عمل آمده این مسیر ایمن سازی شد.

شهردار ناحیه کوهستان گفت: در این عملیات مرمت و تعویض عرشه پل به طول ۱۵ متر در ابتدای سال جاری در دستور کار ناحیه کوهستان قرار گرفت و گشایش مسیر جانبی پلکانی هم در شرق مسیر قدیم جهت تردد ایمن کوهنوردان با مصالح سنگ و ملات با حجمی بالغ  بر ۱۳۰ متر مکعب به پایان رسیده است.

وی خاطر نشان کرد:  عملیات «گابیون بندی» و تعریض و مرمت مسیر قدیمی مالرو از گردنه تا منبع آب به طول تقریبی ۵۰۰ متر نیز در حال اتمام است.