- صنعت - https://sanatpress.com -

چرا شرکت ملی مس از تیم‌های تراکتورسازی و ماشین سازی تبریز حمایت نمی‌کند؟/ چرا شرکت ملی مس نمی‌خواهد پول مردم آذربایجان شرقی را برای خودشان هزینه کند؟ + فیلم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه شرکت ملی مس باید از محل منابع بخشودگی مالیاتی، تیم‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز را حمایت کند، ضمن انتقاد از هزینه همه منابع در کرمان، طرح مسائلی همچون منع قانونی در این خصوص را صرفا بهانه‌ای از سوی این شرکت دانست که نمی‌خواهد پول مردم آذربایجان شرقی را برای خودشان هزینه کند.

 

تراکتور

 

*** قصه پرغصه واگذاری باشگاه فوتبال تراکتور

 

به گزارش ص [1]نعت پرس، به نقل از صنایع،، باشگاه فوتبال تراکتور تبریز در پی بروز مشکلات و حواشی‌های متعددی برای این باشگاه نظیر کسب نتایج ضعیف در مسابقات لیگ و بسته شدن پنجره‌ی نقل و انتقالاتی با واکنش تند هوادارن خود مواجه شد.

به دنبال این اعتراضات طی جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، نماینده شرکت ملی مس ایران، استاندار آذربایجان شرقی و همچنین نمایندگان مجلس استان آذربایجان شرقی در غیاب مالک باشگاه تراکتور و ماشین سازی تبریز مقرر شد با توجه به حضور مجتمع معدنی سونگون در آذربایجان شرقی که زیر مجموعه‌ شرکت ملی مس ایران می‌باشد، مالکیت و حمایت مالی این دو باشگاه تبریزی را بر عهده بگیرد.

ازطرفی نیز هم سهامداران فملی و هم مسئولان شرکت ملی مس نیز به دلیل از دست‌دادن سرمایه‌های مالی خود، رغبتی به خریدن امتیاز باشگاه تراکتور ندارند.

اما در حال حاضر و در حالی که حدود یک ماه از برگزاری جلسه [2] نمایندگان [3] مجلس و وزرای دولت برای واگذاری تراکتور و ماشین سازی از مالکیت خصوصی به شرکت مس سونگون (ورزقان) می‌گذرد؛ هنوز اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نداده و انتقال مالکیت باشگاه مسکوت باقی مانده است.

 

*** چرا شرکت ملی مس همه منابع را در کرمان هزینه کرده است؟

 

در همین رابطه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار صنایع با اشاره به بودجه هزار میلیارد تومانی شرکت ملی مس از محل بخشودگی‌های مالیاتی و کمک‌های اجتماعی، اظهار داشت:

انتظار می‌رود شرکت ملی مس با‌توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در مجتمع مس سونگون از طریق این منابع مالی از تیم فوتبال تراکتور و ماشین سازی حمایت مالی کند اما شرکت ملی مس همه این منابع مالی را فقط برای زیرساخت‌های ورزشی استان کرمان هزینه کرده است.

 

الله‌وردی دهقانی در ادامه افزود:

این عدم حمایت‌های مالی شرکت ملی مس از محل درآمدهای اجتماعی و بخشودگی‌های مالیاتی خود، برای تیم فوتبال تراکتور در شرایطی [4] است که وزیر صنعت [5] موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده است اما متاسفانه شرکت ملی مس کماکان از حمایت و مالکیت این تیم طفره می‌رود.

 

نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه تیم فوتبال تراکتور پس از سرخابی‌ها بیشترین هوادار را در اختیار دارد، تاکید کرد:

با توجه به اینکه اکثریت مردم و مسئولین استانی نظیر استاندار آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس خواهان این انتقال مالکیت و حمایت مالی هستند؛ قطعا این اتفاق خواهد افتاد و این انتقال می‌تواند کمک شایسته‌ای به صنعت فوتبال کشور باشد.

 

تراکتور

 

*** منع قانونی یا بهانه؟

 

به گزارش صنعت پرس، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تاکید بر اینکه شرکت ملی مس هیچ منع قانونی برای تصاحب مالکیت باشگاه فوتبال تراکتور ندارد، خاطر نشان کرد:

مجتمع معدنی و باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون این توانایی را دارند تا با خرید باشگاه‌های تراکتور و ماشین سازی مالکیت این باشگاه‌ها را به نام خود ثبت کند.

لازم به ذکر است این اتفاق هیچ تعارضی بین شرکت ملی مس و مجتمع مس سونگون به وجود نمی‌آورد.

طرح مسائلی همچون وجود منع قانونی، صرفاً یک بهانه برای کسانی است که نمی‌خواهند پول مردم آذربایجان شرقی را در همان منطقه هزینه کنند.

 

در پایان می‌توانید فیلم گفتگو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با صنایع را مشاهده فرمایید:

 

 

 

انتهای پیام///