- صنعت - https://sanatpress.com -

وجود مشکل در زنجیره توزیع کالا دلیل مخالفت مجلس با حذف ارز ترجیحی می‌باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از دلیل مخالفت مجلس با حذف ارز ترجیحی را وجود مشکل در زنجیره توزیع کالا عنوان کرد.

 

*** ذخیره گندم و دیگر کالاهای اساسی ما رو به اتمام بود

 

به گزارش صنعت پرس، مجتبی یوسفی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم، اظهار کرد:

در اواخر دولت قبل، ذخیره گندم و دیگر کالاهای اساسی ما رو به اتمام بود و اصلا اقدام جدی از سوی آن دولت در این باره صورت نمی‌گرفت اما در دولت سیزدهم و در همین مدت کوتاه مشکل ذخایر کالاهای استراتژیک ما مثل گندم و … حل شده و سیلوها همگی پر شده است.

در دولت قبل ۶٫۵ میلیون تن کالای اساسی و … به دلیل عدم هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی دپو شده بود که این کالاها در همین ابتدای کار دولت سیزدهم ترخیص شد به طوری که ما برای انتقال این ۶٫۵ تن کالا به کشور با کمبود تریلی مواجه شده بودیم.

 

*** مخالفت مجلس با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

 

وی در ادامه افوزد:

علاوه بر این، بحث تزریق واکسن و واردات آن به کشور در همین مدت کوتاه از سوی دولت یک اقدام انقلابی بود که عده‌ای به دلیل شرایط راحتی که دارند این اقدامات مهم دولتی را نمی‌بینند.

اگرچه ما در مجلس عملکرد دولت سیزدهم را قبول داریم اما علت مخالفت مجلس با ارز ۴۲۰۰ تومانی نگرانی در مورد مشکلات موجود در زنجیره توزیع کالا بود.

 

*** باید بستر لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم و مشکلات در حوزه زنجیره توزیع کالا رفع شود

 

به گزارش صنعت پرس، عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان، اذعان داشت:

باید بستر لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم و مشکلات در حوزه زنجیره توزیع کالا رفع شود تا بتوانیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم.

ما هم می‌دانیم رانت‌‌‌هایی در بحث تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی وجود دارد و با آن به شدت مخالفیم اما همانطور که گفتم وجود مشکل در زنجیره توزیع کالا ما را بر آن داشت تا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفت کنیم.

فارس

 

 

انتهای پیام///