- صنعت - https://sanatpress.com -

بانک‌ها برای پرداخت وام خرد هم مردم را جان به لب می‌کنند/ بانک‌ها روش‌های فرار از وام‌دهی را خوب بلدند

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است، بانک‌ها برای پرداخت وام خرد هم مردم را جان به لب می‌کنند و در این میان روش‌های فرار از وام‌دهی را خوب بلدند.

 

*** ارائه تسهیلات خرد به مردم

 

به گزارش صنعت پرس، رمضانعلی سنگدوینی بر ضرورت ارائه تسهیلات خرد به مردم ازسوی بانک‌ها در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت:

اگرچه بانک‌ها برای مردم هستند و با سرمایه‌های مردمی اداره می‌شوند اما این مردم بهره‌ای از آن‌ها نمی‌برند و تنها عده‌ای محدود امکان دریافت وام‌های کلان را دارند این در حالی است که بانک‌های خصوصی هیچ تعهدی در مقابل مردم ندارند و بانک‌های دولتی نیز آن‌ها را در مسیر پرداخت یک وام خرد جان به لب می‌کنند!

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استمهال و تمدید وام‌ها در استان‌هایی که خشکسالی بوده صورت نگرفته و این مسئله مردم را دچار مشکلات بسیاری کرده است، افزود:

در حالی برخی از بانک‌ها در استان‌ها از تمام شدن منابع خود در روزهای پایانی سال می‌گویند که منابع کل تمام نشده و استان‌ها می‌توانند منابع خود را موازنه کنند و این کار به لحاظ قانونی مانعی ندارد.

بانک‌ها روش‌های مختلفی را برای فرار از وام‌دهی را دنبال می‌کنند مثلا در ماه‌های پایانی سال با بهانه جمع‌بندی حساب‌ها جلوی پرداخت وام‌ها را می‌گیرند و در ماه‌های ابتدایی سال‌ها نیز بهانه‌های دیگری علم می‌کنند، البته در سال جاری بانک‌ها پیش از موعد و از یک ماه زودتر روند پرداخت وام را متوقف کردند.

*** عملکرد برخی بانک‌ها مطلوب نیست

 

به گزارش صنعت پرس، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان، اظهار کرد:

متاسفانه وضعیت و عملکرد برخی بانک‌ها مطلوب نیست چراکه برای پرداخت یک وام خرد شرایط سخت و پیچیده‌ای گذاشته‌اند تا جایی که مردم ترجیح می‌دهند با مشکل خود کنار بیایند تا اینکه با بانک طرف شوند.

خانه ملت

 

 

انتهای پیام///