- صنعت - https://sanatpress.com -

هزینه‌های سنگین حفاظت از آب و هوا برای آلمان

حفاظت از آب و هوا در آلمان باعث افزایش هزینه‌ها شده است و این موضوع باعث شده است روند رو به رشد اقتصاد آلمان کندتر شود و شرکت‌ها آلمانی نگران موقعیت خود در بازار باشند.

 

*** روند رشد اقتصاد آلمان را کند می‌کند

 

به گزارش صنعت پرس، قیمت بالای انرژی و مواد خام و همچنین تنگناهای تحویل، روند رشد اقتصاد آلمان را کند می‌کند.

در این زمینه، انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت آلمان (DIHK) پیش‌بینی رشد خود را برای سال جاری کاهش می‌دهد.

در حال حاضر رشد تولید ناخالص داخلی ۳٫۰ درصد پس از ۳٫۶ درصد پیش بینی می‌شود.

 

*** مدیر کل DIHK/ اقتصاد نفس خود را حبس کرده است

 

مدیر کل DIHK ضمن اشاره به شرایط اقتصادی کشور آلما، اظهار داشت:

اقتصاد نفس خود را حبس کرده است و یک روحیه محتاطانه خوش بینانه همچنان در شرکت ها حاکم است. “اما بسیاری نمی دانند که چگونه به دلیل عدم اطمینان زیاد ادامه دهند.

قیمت انرژی و کمبود کارگران ماهر نیز مشکل ساز است

 

مارتین وانسلبن در ادامه فزود:

علاوه بر بحران کرونا و تنگناهای تحویل، افزایش شدید قیمت انرژی و مواد اولیه و کمبود نیروی ماهر به عنوان بزرگترین عوامل استرس در آلمان می‌باشد.

علاوه بر این، در نتیجه تغییر در حفاظت از آب و هوا، افزایش هزینه های بیشتری وجود خواهد داشت. بسیاری از شرکت ها نگران بودند که موقعیت آنها در بازارهای جهانی بدتر شود.

 

مدیر کل DIHK در پایان، افزود:

انتظارات پایین‌تر نیز به این واقعیت مربوط می‌شود که سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ ضعیف‌تر از حد انتظار بود. به گفته DIHK، سطح تولید اقتصادی قبل از بحران پس از رکود در سال ۲۰۲۰ احتمالا تا اواسط سال به دست نخواهد آمد.

دولت فدرال انتظار دارد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳٫۶ درصد رشد کند.

 

*** چشم انداز منفی ۲۸۰۰۰ شرکت

 

بر اساس نظرسنجی تجاری DIHK در ابتدای سال در میان تقریباً ۲۸۰۰۰ شرکت، اقتصاد هم وضعیت فعلی و هم چشم انداز سال ۲۰۲۲ را به طور کلی منفی تر از قبل از شروع سال ارزیابی می کند. فقط کمتر از یک چهارم شرکت ها انتظار کسب و کار بهتری را در دوازده ماه آینده دارند

شایان ذکر است، در بخش‌های اقتصادی که به‌ویژه تحت تأثیر بحران کرونا قرار گرفته‌اند، مانند مهمان‌نوازی و خرده‌فروشی، وضعیت شرکت‌ها در پایان سال به‌طور قابل‌توجهی بدتر شده است. وانسلبن از “فرزندان زیرزمینی اقتصاد” صحبت کرد. وی تصریح کرد که تمدید کمک های دولتی مهم است.

با توجه به افزایش شدید قیمت انرژی، باید تسکین داده شود کارشناسان اقتصادی آلمان خواستار لغو سریع هزینه اضافی EEG و کاهش مالیات بر برق شد. همچنین نگرانی در مورد امنیت عرضه در میان شرکت ها وجود دارد.

 

*** شرکت‌ها ترجیح می دهند با سرمایه گذاری منتظر بمانند

 

به گزارش صنعت پرس، گفتنی است؛ طبق این نظرسنجی، تقریباً دو سوم شرکت‌ها قیمت انرژی و مواد خام را به عنوان یکی از بزرگترین ریسک‌های تجاری خود طبقه‌بندی می‌کنند و در صنعت این رقم حتی ۸۵ درصد است.

از هر ده شرکت، ۹ شرکت قیمت خرید بالاتری را در نتیجه تنگناهای عرضه گزارش کردند. تنها ده درصد از شرکت ها و بنابراین به طور قابل توجهی کمتر از پاییز ۲۰۲۱ انتظار داشتند که مشکلات تحویل تا اواسط سال پایان یابد.

زمانی که نوبت به برنامه های سرمایه گذاری می رسید، شرکت ها محتاط بودند. DIHK انتظار دارد امسال ۳٫۵ درصد افزایش یابد، در شرایط خوب این رقم به ۴ تا ۵ درصد می رسد. بنابراین سرمایه‌گذاری‌های مهم آینده برای تغییر اقتصاد به سمت کربن زدایی و دیجیتالی‌سازی بیشتر وجود نداشت.

 

 

انتهای پیام///