- صنعت - https://sanatpress.com -

تولید ۶۸ میلیون تن آلومینیوم در جهان/ سبقت هند از روسیه در تولید آلومینیوم

تولید جهانی آلومینیوم در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۶۸ میلیون تن افزایش یافت که این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۵ میلیون و ۱۰۰هزار تن به ثبت رسید.

 

*** افزایش ظرفیت تولید جهانی

 

به گزارش صنعت پرس، تولید جهانی آلومینیوم از ۶۵ میلیون و ۱۰۰هزار تن در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۶۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش یافت.

این در حالی است که طی مدت یادشده، میزان ظرفیت تولید این محصول نیز از ۷۶ میلیون تن به ۷۷ میلیون تن افزایش یافت.

 

*** جزئیات تولیدات آلومینیوم در جهان

 

در سال ۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید ۳۹ میلیون تن آلومینیوم همچنان در صدر تولیدکنندگان این محصول در جهان ایستاد.

در همین حال، هند توانست با تولید ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آلومینیوم از روسیه پیشی گرفته و رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. عنوان سومین تولیدکننده آلومینیوم در جهان نیز با ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به روسیه تعلق گرفت.

همچنین کشورهای کانادا و امارات متحده عربی به ترتیب با تولید ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم در رتبه های چهارم و پنجم ایستادند.

این در حالی است که طی سال ۲۰۲۱ میلادی، استرالیا با تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن، بحرین با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، نروژ با تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن، ایالات متحده آمریکا و ایسلند هریک با تولید ۸۸۰ هزار تن به ترتیب عنوان ششمین تا نهمین تولیدکننده برتر جهان را به خود اختصاص دادند.

 

*** چین دارای بیشترین ظرفیت تولید آلومینیوم در جهان

 

به گزارش صنعت پرس، ظرفیت تولید آلومینیوم چین طی سال گذشته میلادی به ۴۳ میلیون تن رسید که حاکی ازثبات صدرنشینی این کشور در جهان است.

هند و روسیه نیز به تریب با ظرفیت تولید ۴ میلیون و ۶۰ هزار تن و ۴ میلیون و ۲۰ هزار تن توانستند در جایگاه های دوم و سوم قرار گیرند.

 

 

انتهای پیام///