- صنعت - https://sanatpress.com -

نرخ اجاره‌بها حداکثر ۳۰ درصد افزایش یابد/ بازار اجاره‌بها، نیازمند تصمیم‌گیری‌های کوتاه مدت است/ مصوبات ستاد ملی کرونا به صورت کامل و دقیق اجرایی نشد

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نرخ اجاره‌بها حداکثر باید ۳۰ درصد افزایش یابد، نسبت به اجرایی نشدن مصوبات ستاد ملی کرونا به صورت کامل و دقیق انتقاد کرد.

 

*** افزایش اجاره‌بها مسکن

به گزارش صنعت پرس، محمدرضا رضائی کوچی با اشاره به افزایش افسارگسیخته اجاره بها مسکن، اظهار داشت:

افزایش سرسام آور کرایه خانه در چند سال اخیر مردم به ویژه اقشار کم درآمد و متوسط روبه پایین را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است البته ساماندهی اساسی این بازار نیازمند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن و تبدیل خانه از یک کالای سرمایه‌ای به کالایی مصرفی است که با اجرای برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تا حد زیادی این مهم محقق می‌شود.
کنترل بازار اجاره بها مسکن، نیازمند تصمیم‌گیری های کوتاه مدت است چرا که ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن، یک الی ۲ سال به طول می‌انجامد و بسیاری از زوج های جوان هم اکنون نیازمند تامین مسکن هستند از این رو دولت باید به موضوع اجاره بها مسکن ورود کند.

 

وی در ادامه اضافه کرد:
برای کنترل بازار اجاره بها، دولت باید در هیات وزیران مصوب کند که مالکان در سال جاری بیش از نرخ تورم اجازه افزایش اجاره بها را نداشته باشند به عنوان مثال در سال جاری تنها ۲۵ الی ۳۰ درصد امکان افزایش کرایه وجود داشته باشد نه ۶۰ الی ۷۰ درصد؛ این همان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است که متاسفانه به صورت کامل و دقیق اجرایی نشد، لذا باید با نظارت قوی بر عملکرد بنگاه های معاملاتی این مصوبه را به درستی اجرایی کنیم تا در زمان کوتاه این بازار مدیریت شود.

 

*** پرداخت وام ودیعه مسکن

 

به گزارش صنعت پرس، رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان، خاطرنشان کرد:
یکی دیگر از موضوعاتی که باید در سال جاری برای مدیریت بازار اجاره بها در نظر گرفته شود، پرداخت وام ودیعه مسکن است.
این موضوع نیز طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سال گذشته اجرایی شد که متاسفانه بانک‌ها در پرداخت آن به خوبی همکاری نکردند.
امیدواریم در شورای عالی مسکن برای پرداخت وام ودیعه مسکن تدبیر شده و مشکلات مربوط به پرداخت آن حل شود.
خانه ملت

 

 

انتهای پیام///