اخبار برگزیده

کد خبر:279581
پ
خودرو زیاد
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی:

محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی یک خودروساز داخلی/ جریمه ۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریالی مدیرعامل

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی یک شرکت خودرو ساز داخلی و بازگرداندن ۲۵۹ میلیارد ریال به خریداران خبر داد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی یک شرکت خودرو ساز داخلی و بازگرداندن ۲۵۹ میلیارد ریال به خریداران خبر داد.

 

*** محکومیت یک خودروساز داخلی

 

به گزارش صنعت پرس، شهرام محسنی درباره تخلف یک شرکت خودروسازی، اظهار داشت:

شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف یک شرکت خودرو ساز برای گرانفروشی نصب امکانات ۲ هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو رسیدگی کرد.

براساس اعلام کارشناسی سازمان حمایت مواردی همچون کفی صندوق عقب، کفی سه بعدی و صندلی چرمی جز ابتدایی ترین متعلقات خودرو بوده و نمی توان برای چنین قطعاتی هزینه مازاد دریافت کرد که متاسفانه شرکت خودروساز ۹۸ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر خودرو از مشتریان دریافت کرده بود.

 

وی میزان گرانفروشی را جمعا ۲۵۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:  

شعبه رسیدگی کننده با توجه به ارائه نکردن هیچگونه مستندی از رضایت مشتریان برای نصب قطعات و مطابق گزارش کارشناسی،  اتهام انتسابی را محرز و شرکت را با درنظر گرفتن سابقه تخلف به پرداخت ۱۰ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال جزای نقدی، ممهور کردن پروانه شرکت به مهر تخلف دوم و بازگرداندن مبالغ اضافی به خریداران خودرو در سال ۱۴۰۱ محکوم کرد.

 

*** جریمه ۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریالی مدیرعامل

 

به گزارش صنعت پرس، مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی در پایان، اضافه کرد:

این شرکت، برابر قانون باید به مدت ۶ ماه از دریافت هرگونه خدمات دولتی محروم می شد اما برای حمایت از تولید و اشتغال در راستای شعار سال، مجازات جایگزین پرداخت سه میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال جریمه برای شرکت در نظر گرفته شد.

شعبه رسیدگی کننده همچنین مدیرعامل این شرکت را به عنوان شخص حقیقی به پرداخت ۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنعت پرس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید