اخبار برگزیده

کد خبر:279412
پ
جدی
عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ایمیدرو، پاسخ داد

تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ایمیدرو به کجا رسید؟

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ایمیدرو آخرین اقدامات کمیته متبوع خود را تشریح کرد.

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ایمیدرو آخرین اقدامات کمیته متبوع خود را تشریح کرد.

 

*** تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ایمیدرو

 

به گزارش صنعت پرس به نقل از صنایع، ۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ بود که نمایندگان مجلس در جلسه صحن علنی با تحقیق و تفحص از شرکت‌های حوزه ایمیدرو در حوزه فولاد موافقت کردند.

رسیدگی به عملکرد ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، دلیل فاصله قیمتی بین قیمت بازار و قیمت کارخانه در صنعت مس و آلومینیوم، نحوه انتخابات مدیران بخصوص استفاده از مدیران بازنشسته و محکومین اقتصادی و رسیدگی به عملکرد ایمیدرو در صدور مجوز به معادن و ایجاد واحدهای صنایع معدنی از جمله محورهای تحقیق و تفحص از این سازمان است.

حدود ۲۰ روز بعد از موافقت نمایندگان مجلس با این تحقیق و تفحص، اعضای کمیته تحقیق و تفحص از ایمیدرو مشخص و ۱۵ نفر به عنوان اعضای این کمیته تعیین شدند.

خبرنگار صنایع با توجه به گذشت ۵ الی ۶ ماه از انتخاب اعضای این کمیته و به جهت بررسی آخرین وضع تحقیق و تفحص مذکور، گفتگوی اختصاصی را با یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ایمیدرو انجام داده است.

 

*** آخرین وضعیت تحقیق و تفحص مجلس از ایمیدرو

 

براساس اعلام علی جدی پیرامون آخرین وضعیت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان ایمیدرو، طی جلسات برگزار شده تقسیم کارها صورت گرفته و حدود ۲۰ روز است که احکام اعضا صادر شده است.

همچنین طی جلسات آتی و پس از ارائه گزارش اعضا، اولین نتایج کمیته تحقیق و تفحص از سازمان ایمیدرو اطلاع رسانی خواهد شد.

 

*** انتقادات به تحقیق و تفحص‌های مجلس و ضرورت پاسخگویی نمایندگان

 

به گزارش صنعت پرس، با به تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته توسط نمایندگان مجلس در گذشته، نمایندگان باید به دو موضوع مهم توجه و نسبت به شفاف‌سازی آن برای افکار عمومی، اقدام کنند.

اول اینکه چرا تحقیق و تفحص‌ها در مجلس بسیار کند پیش می‌رود و مثل مورد ایمیدرو، بعد از حدود ۶ ماه تازه احکام اعضاء کمیته صادر شده است.

و دوم اینکه، چرا تحقیق و تفحص‌های مجلس از نهادها، دستگاه‌ها و موضوعات مختلف، نتایج ملموس و موثر قابل توجهی نداشته و مردم آثار آن را مشاهده نمی‌کنند.

امیدواریم حداقل در مجلس انقلابی، ضمن توجه به این موارد، شاهد تحولی قابل توجه در این حوزه و تحقیق و تفحص‌هایی موثر باشیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 5 =

کلید مقابل را فعال کنید