اخبار برگزیده

کد خبر:279306
پ
واردات۰ماشین-الات-صنعتی-از-چین
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

لغو معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات صنعتی عجیب‌ترین اتفاق در دولت و مجلس بود و هیچ کس حاضر نیست پشت این رای بایستد/ اگر سران قوا به این موضوع ورود کنند مشکل حل می‌شود

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه لغو معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات صنعتی عجیب‌ترین اتفاق در دولت و مجلس بود و هیچ کس حاضر نیست پشت این رای بایستد، راه‌حل رفع این معضل را ورود سران قوا به این موضوع دانست.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه لغو معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات صنعتی عجیب‌ترین اتفاق در دولت و مجلس بود و هیچ کس حاضر نیست پشت این رای بایستد، راه‌حل رفع این معضل را ورود سران قوا به این موضوع دانست.

 

*** لغو معافیت مالیاتی واردات ماشین آلات تولید، مانع توسعه اقتصادی

 

به گزارش صنعت پرس، محمود تولایی با بیان اینکه هرگونه وضع عوارض یا تصمیماتی مانند لغو معافیت مالیاتی واردات ماشین آلات تولید، روحیه توسعه را از فعال اقتصادی سلب می‌کند و مانع توسعه اقتصادی می‌شود، اظهار کرد:

در شرایطی که به اشتغال و سرمایه گذاری نیاز داریم و ماشین آلات کهنه کارخانجات نیاز به بازسازی دارد، قیمت ارز بالا رفته و تعرفه‌های گمرکی را تعدیل کردیم لغو معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات صنعتی عجیب‌ترین اتفاق در دولت و مجلس بود که هیچ کس حاضر نیست پشت این رای بایستد.

 

وی در ادامه، افزود:

وقتی علت حذف معافیت مالیاتی واردات ماشین آلات تولید را از مجلسی‌ها جویا می‌شویم می‌گویند ما این کار را نکردیم و وقتی به دولت می‌گوییم دولتی‌ها می‌گویند ما در جریان نیستیم.

این اتفاق نامیمون، ضربه سنگینی به توسعه و نوسازی ماشین‌آلات صنعت کشور خواهد زد، سرمایه‌گذاری و منابع را محدود و گرفتاری‌هایی برای ما درست خواهد کرد.

 

*** راه‌حل چیست؟

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پایان و با بیان اینکه در قانون حمایت از دانش بنیان‌ها هم همین رویکرد اتفاق افتاد، تصریح کرد:

اگر سران قوا به این موضوع ورود کنند مشکل حل می‌شود، زیرا تا کنون هم حذف معافیت مالیاتی واردات ماشین آلات تولید، آسیب‌های جدی به تولید وارد کرده و هم به ماشین آلات موجود در گمرک، هزینه‌های سنگینی وارد شده که در مواردی مالکان آن‌ها مجبور به دادن وثیقه‌های سنگین شدند که ادامه این روند، روحیه توسعه را از فعالیت اقتصادی سلب خواهد کرد.

 

*** لغو معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات صنعتی
 

به گزارش صنعت پرس، گفتنی است؛ بر اساس بند ص تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ همه ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی در حالی مشمول پرداخت حقوق ورودی شده‌اند که تا پیش از این، واردات ماشین‌آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران، موردنیاز واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز است، به استناد ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی، از پرداخت حقوق ورودی معاف بود.

صدا و سیما

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + هجده =

کلید مقابل را فعال کنید