اخبار برگزیده

کد خبر:278171
پ
محمد کشتی‌آرای
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

مزایای عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا/ سکه، ۳۴۰ هزار تومان حباب دارد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه سکه، ۳۴۰ هزار تومان حباب دارد، مزایای عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا را تشریح کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه سکه، ۳۴۰ هزار تومان حباب دارد، مزایای عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا را تشریح کرد.

 

*** اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

 

به گزارش صنعت پرس، محمد کشتی‌آرای درباره تاثیر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت طلا، اظهار داشت:

در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، این نوع مالیات فقط از اجرت و سود دریافت می‌شود و از اصل طلا دریافت نمی‌شود-که نسبت به قبل رقم کمی است درحالیکه در گذشته از کل فاکتور یعنی اصل طلا، اجرت و سود، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شد که رقم بالایی بود.

 

وی در تشریح مزایای عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا، توضیح داد:

براساس این قانون قیمت تمام شده مصنوعات طلا کاهش می‌یابد و خرید مردم بیشتر خواهد شد و صنعت طلا رونق می‌گیرد؛ به طور مثال اگر امروز بهای یک گرم طلای ۱۸ عیار حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد از این عدد که مربوط به اصل طلا است، مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی‌شود و فقط از سود و مزد ساخت آن مالیات دریافت می‌شود.

 

*** نقش عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا در افزایش صادرات

 

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه آیا در حال حاضر صادرات طلا داریم، بیان داشت:

طی ۲ سال اخیر به دلیل بیماری کرونا میزان صادرات طلا بسیار کم بود زیرا اقتصاد جهانی با مشکل روبه رو بود.

 

وی عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا را موثر در افزایش صادرات دانست و توضیح داد:

زمانیکه مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا حذف می‌شود، زنجیره‌ای از مسائل رونق می‌گیرد؛ زیرا با حذف مالیات از اصل طلا، قیمت تمام شده کالا در داخل کاهش می‌یابد، خرید مردم بیشتر می‌شود در ادامه زنجیره تولید افزایش می‌یابد و بنابراین بسیاری از واحدهای تولیدی طلا که پیش از این به دلیل دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا تعطیل شده بودند، دوباره فعال می‌شوند.

واحدهای تولیدی پس از تامین نیاز بازار داخل به سراغ بازاریابی برای صادرات می‌روند بنابراین قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده موجب رونق تولید و صادرات طلا می‌شود.

 

*** سکه، ۳۴۰ هزار تومان حباب دارد

 

به گزارش صنعت پرس، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان با بیان اینکه حباب سکه ۳۴۰ هزار تومان است درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، اظهار داشت:

از آنجا که متغیرها در این حوزه بسیار است، نمی‌توان پیش‌بینی برای قیمت طلا و سکه داشت اما فعلا بازار با ثبات است و با توجه به مذاکرات وین، نرخ ارز کاهش پیدا کرده، قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافته است.

خانه ملت

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + نوزده =

کلید مقابل را فعال کنید