اخبار برگزیده

کد خبر:278226
پ
جدی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت نباید به موضوع تولید خودرو به صورت عملی ورود کند/ وزیر صمت باید برنامه خود را برای رقابتی کردن خودروسازی کشور ارائه دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صمت نباید به موضوع تولید خودرو به صورت عملی ورود کند بر ضرورت ارائه برنامه ویژه به کمیسیون صنایع برای رقابتی کردن خودروسازی کشور از سوی وزیر صنعت تاکید کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صمت نباید به موضوع تولید خودرو به صورت عملی ورود کند بر ضرورت ارائه برنامه ویژه به کمیسیون صنایع برای رقابتی کردن خودروسازی کشور از سوی وزیر صنعت تاکید کرد.

 

*** نظارت وزارت صمت بر صنعت خودروسازی

 

به گزارش صنعت پرس، علی جدی با اشاره به نقش نظارتی وزارت صمت بر صنعت خودروسازی، گفت:

در جلسه‌ای که با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشتیم بر این موضوع تاکید شد که وزارت صمت نباید به موضوع تولید خودرو به صورت عملی ورود کند در واقع نباید آنچه پیش از این انجام می‌گرفت، دوباره تکرار شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت باید تنها در جایگاه ناظر قرار گیرد، افزود:

متاسفانه بدنه وزارت صمت با تدوین برنامه‌های خود روز به روز بیشتر به حوزه تولید ورود می‌کند و وزیر نیز به این سمت هدایت می‌شود.

دولت باید تصدی‌گری در خودروسازی را رها کرده و این حوزه را به بخش خصوصی واگذار کند تا شرایط رقابتی شدن فراهم شود زیرا براساس تجربه ۴۰ سال گذشته با حضور دولت در صنعت خودروسازی نه تنها وضعیت بهتر نشده بلکه روز به روز بدتر نیز شده است.

 

*** خودروسازان باید برنامه افزایش تیراژ تولید را اجرایی کنند

 

جدی در ادامه بیان کرد:

زمانیکه وزیر صمت برنامه وزارتخانه متبوعش را برای افزایش تیراژ تولید در کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کرد، ما مطرح کردیم که دولت نباید به این موضوع ورود کند و خودروسازان باید برنامه افزایش تیراژ تولید را کلید زده و اجرایی کنند.

 

*** وزیر صمت باید برنامه خود را برای رقابتی کردن خودروسازی کشور ارائه دهد

 

به گزارش صنعت پرس، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه ممکن است خودروسازی‌ها به حیات خلوت برخی افراد تبدیل شده باشد بنابراین آن‌ها در تلاش اند دخالت خود در خودروسازی‌ها را از دست ندهند، اضافه کرد:

کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید دارد که وزیر صمت باید طی چند ماه برنامه خود را برای خروج از خودروسازی و رقابتی کردن این حوزه به کمیسیون ارائه دهد و برنامه افزایش تیراژ تولید و ارتقا کیفیت باید از سوی خودروسازان تدوین و اجرایی شود.

خانه ملت

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + نه =

کلید مقابل را فعال کنید