اخبار برگزیده

کد خبر:279519
پ
آصفری
عضو هیئت رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس پاسخ داد

چرا مجلس با طرح دولت برای واردات خودرو از مناطق آزاد مخالفت کرد؟/ به نظر می‌رسد سخنگوی دولت از اقدامات مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو و تسهیل واردات اطلاع ندارد

عضو هیئت رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در واکنش به اظهاردات سخنگوی دولت، تاکید کرد واردات خودرو از طریق مناطق آزاد صرفاً ایجاد کننده رانت است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در واکنش به اظهاردات سخنگوی دولت، تاکید کرد واردات خودرو از طریق مناطق آزاد صرفاً ایجاد کننده رانت است.

 

*** واکنش آصفری به اظهاردات جهرمی

 

به گزارش صنعت پرس به نقل از صنایع، محمدحسن آصفری در پاسخ به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینکه در حوزه خودرو دولت واردات از مناطق آزاد را پیشنهاد داد اما با مخالفت مجلس مواجه شد، گفت:

واردات از طریق مناطق آزاد صرفا برای عده‌ای خاص امکان پذیر بوده که ضمن ایجاد رانت فقط در مناطق خاصی می‌توان از خودروها استفاده کرد، هر چند برای استفاده از این خودروها نیاز به صدور مجوز گذر موقت بود لذا باید اذعان کرد موضوع مطرح شده ارتباطی با واردات و ساماندهی وضعیت بازار خودرو ندارد.

نمایندگان تاکید بر آزاد بودن واردات خودرو دارند تا هر فردی بتواند خودرو مدنظر خودش را مطابق بودجه‌ای که در نظر دارد به کشور وارد کند؛ این اقدام در کاهش قیمت‌ها، ساماندهی وضعیت بازار خودرو و حتی ارائه سطح خدمات پس از فروش تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی در ادامه، تصریح کرد:

باید یادآور شد مجلس در زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ مجوز واردات چند هزار خود را ارائه کرد و امسال نیز همین روند را در دستور کار قرار داد که با مخالفت هایی از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد.

به نظر می‌رسد آقای بهادری جهرمی اطلاعی از اقدامات مجلس در خصوص تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و تسهیل صدور مجوز واردات ندارد لذا می‌توانست قبل از بیان این مطالب از سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط اطلاعات کسب می‌کرد.

 

*** تابوی ایجاد شده از سوی خودروسازهای داخلی شکسته شود

 

به گزاش صنعت پرس، عضو هیئت رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان و با اشاره به اینکه باید تابوی ایجاد شده از سوی خودروسازهای داخلی شکسته شود، خاطرنشان کرد:

بنابراین اگر دولت احساس می‌کند ارائه لایحه در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد، مجلس می‌تواند لایحه یاد شده را دوفوریتی بررسی کند تا مشکلات در این زمینه برطرف شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید